Hulpstuk kantenklem

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
369
60
Beverwijk. Noord Holland
Omdat ik wat wilde oefenen in Sketchup, heb ik één van mijn zelfbedachte hulpstukken als oefenmateriaal gebruikt.
Hierbij een afbeelding van een verstelbare wig om van een lijmklem een kantenklem te maken.
Er worden vaak gewone wiggen gebruikt ,maar dan moet je die ertusssen slaan en dat is niet altijd handig als de te lijmen kant op zijn plaats moet blijven zitten. Je kunt dit hulpstuk van afvalstukjes maken en van scharnieren die je hebt liggen (groot of klein). Zorg wel dat er een gleuf in komt waar strip van de lijmklem in past. Je kunt hem ook maken van aluminium U-profiel met een been van multiplex (kops).
kantenklemhulpstuk.jpg
adjustable small wedge 01.jpg
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Goed idee maar toch wat vragen.
die alu versie.
wat is die zwarte pin in het midden en die vlak bij de oogbout?
En hoe heb je het schroefdraad in het alu gemaakt?
 

quatorze

Actieve deelnemer
29 sep 2013
369
60
Beverwijk. Noord Holland
De zwarte pin in het midden is om te voorkomen dat de klem onder de lijmklem vandaan schuift. De zwarte pin (zelftapper)bij de oogbout houdt de inslagmoer van onderaf op zijn plaats. De inslagmoer M4 aan 2 kanten recht maken zodat hij van onderaf in het alu profiel past en met het gedeelte waar de schroefdraad in zit door het gat steekt.
Heb ik ook als een eerste probeersel in Sketchup gemaakt.
edgeclamp alu.jpg
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.