PDA

Bekijk Volledige Versie : Open Dag Hout, 27 september 2015 in Zutphen

jaap
23-01-15, 17:33
Beste Forummers,

Zoals al eerder geschreven, komt er dit jaar weer een Open Dag Hout, in de Hanze Hal te Zutphen. De Open Dag Hout wordt georganiseerd door een groep enthousiaste forumleden, die straks nog wel wat hulp kunnen gebruiken. Dus we rekenen voorzichtig een beetje op jullie komst en een beetje ondersteuning. Het moet een mooi feest worden!

De website www.opendaghout.nl (http://opendaghout.nl) doet het en daar kun je je ook vast inschrijven, als bezoeker, als helpende hand, als houtbewerker die graag zijn spullen wil laten zien en misschien wat wil verkopen en ook als handelaar, als je uitsluitend komt om handel te doen.

jaap

kreidler
23-01-15, 18:02
Dat is mooi dichtbij.
Daar moet ik wel ff een kijkje nemen.
Heb me als bezoeker aangemeld,als het nodig is wil ik best een dagje helpen.

Groetn Pascal

jaap
23-01-15, 18:11
Hebben jullie nog wensen voor het programma op de Open Dag Hout, een bijzonder houtdraaier, meubelmaker, kettingzaagartist, smid? Of ideeen waar we rekening mee moeten houden, wat we in het dagprogramma op kunnen nemen etc. Dit is je kans. En we zoeken natuurlijk nog wat hulp, bij de voorbereiding, maar vooral op het evenement zelf, bij het opbouwen, begeleiding op de dag zelf en bij het opruimen.

jaap

Athanor
23-01-15, 18:53
Dat gaat een mooie dag worden, waar we al lang naar uitkijken!!!

Fons

Toxiq
23-01-15, 19:01
Het kunnen kopen van materialen doet het altijd goed
Gereedschap, hout, toebehoren etc
Misschien een bedrijf als gereedschappro met een leuke extra korting, dingen die hier regelmatig voorbij komen zijn bijv. de incra liniaal, dit zou natuurlijk een fantastisch item zijn om met een extra korting te kunnen kopen

jan pranger
23-01-15, 19:53
Een feest voor o.a. de individuele houtbewerker van beginner tot prof.
vr.gr. Jan Pranger.

kreidler
23-01-15, 20:07
Misschien kan dit draadje bij de andere topic?

meron
23-01-15, 20:14
Leuk. Ik ben er ook bij.

jaap
24-01-15, 11:36
Wat ik natuurlijk nog vergat te vertellen is, wie van ons in de stichting Open Dag Hout zitting hebben,

Andries Overbeek, penningmeester en namens Centrum Hout de enige van het oude bestuur
Jan Pranger (Jan Pranger Arstorno), lid
Pieter Hermans (O'Peaty), lid
Kor van der Meulen (Kies voor Hout), lid
Fons van der Meulen (Athanor), secretaris
Jaap Bosma (jaap), voorzitter

jaap

JOHN LAMERS
24-01-15, 12:43
Super leuk, komt er ook een stand van woodworking.nl waar de leden hun projectjes kunnen laten zien?
Ik wil dan wel wat inbrengen :-)

groet john

jaap
24-01-15, 13:21
Uiteraard John, maar forummers kunnen ook zelf een kraampje vullen als ze dat willen en dan misschien ook wat verkopen.

jaap

jefmen
25-01-15, 21:53
Ik wil me aanmelden als ondersteuning tijdens de opbouw dagen en de beurs zelf.

armadaman
25-01-15, 21:57
Zet mij maar op de lijst van opbouwers.

hartvoorhout.jouwweb.nl
26-01-15, 07:29
Lijkt me een mooie dag. Zodra de datum bekend is kijk ik of ik vrij van mijn werk kan krijgen. Evt . wil ik graag helpen als het nodig is . ;-)

Athanor
26-01-15, 08:41
De open dag hout (http://opendaghout.nl) is op 27 september 2015!

Fons

Deeka
26-01-15, 09:16
Aah, mooi! staat in m'n agenda.

Tim'83
26-01-15, 13:29
Workshops:
- beitels slijpen
- instellen machines (bovenfrees, tafelzaag etc.)
- verschillende afwerking (danish oil, lijnzaadolie, lak)
- diversen verbindingen

rinus
26-01-15, 22:31
Workshop van Alex Snodgrass of iemand anders voor de lintzaag.

http://www.pmot.nl/
www.memenco-europe.com
baptist:-)
http://www.meubelrestauratieshop.nl/
labshop
ron van zaltbommel
Woodrat

HaJť
26-01-15, 22:47
Een workshop over de lintzaag zou ik graag willen volgen.
Onderwerpen voor de workshop:
- instellen lintzaag
- onderhoud lintzaag
- mogelijkheden en beperkingen in gebruik

Harm Jan

Voor alles over mijn houtbewerken:haje-inhout.nl (http://haje-inhout.nl)

dehoutdraaierij
27-01-15, 13:19
Ah dat is jammer zeg! Het is tegelijk met de open dag van Schulte in GroŖ Hesepe... :-( en ik mis de open dag van Rick ook al, omdat ik dan in ItaliŽ wijn aan het kopen ben... wat een rotleven... :-)

O Peatey
27-01-15, 14:27
De opendagen van Schulte zijn op vrijdag en zaterdag.
De Open Dag Hout is op zondag!!

Rizz
27-01-15, 14:40
Zo, dat krijg ik er echt niet doorheen.. Zaterdag is de Gitaarbouwersmeeting, waar ik voor het eerst zelf een instrument mag laten zien en zondag is m'n meisje jarig. Ik laat al ieder jaar verstek gaan bij de voorbereidingen voor het verjaarsfeestje, omdat ik dus op de DGBM ben..

Jamm‚h!

rickkoorman
27-01-15, 15:53
@rizz : Uhmm...is dat niet in oktober ?

Rizz
27-01-15, 17:00
Oh ja.. ghehehe.. Tis maar goed dat m'n meisje hier niet meeleest..:p

JPAJS
27-01-15, 21:37
https://www.youtube.com/watch?v=Wl5xb7-nzPc

shadowman
29-01-15, 13:29
Wanneer is de open dag bij rick dan?

rickkoorman
29-01-15, 14:22
@shadowman : Die's op 31 mei. Houtfeest voor de zomermaanden en een houtfeest na de zomermaanden !! Mooi geregeld toch ?

shadowman
29-01-15, 18:40
Oke rick.die zet ik in de agenda.
is er al ergens info te vinden over die dag.
ja goed geregeld

de Haan
29-01-15, 21:11
Zet mij ook maar op de lijst van helpers.

peterl
19-05-15, 08:09
Beste jaap en forummers

Het is een ontzettend mooi initiatief. Zulke dagen zijn hartstikke leuk en leerzaam. Alleen vind ik het ontzettend jammer dat zulke dagen veel op zondag worden gehouden. Daar dat Door geloofsovertuiging niet mogelijk is om dan te komen. Is het mogelijk om in de toekomst daar rekening mee te kunnen houden. Zodat je dan tevens een grotere groep mensen bereikt.
Maar nog maals ik vind het super gaaf dat zulke dagen georganiseerd worden.

Groeten peter

Wim Kluck
19-05-15, 16:34
Of je een grotere groep bereikt betwijfel ik. Er zijn vele die moeten werken op de zaterdag. Dit geldt trouwens voor elke dag.
Ik heb wel respect voor diegene die voor hun overtuiging staan.

ornament
20-05-15, 12:03
Een andere geloofsgroep kan dan weer juist op een zaterdag niet naar zo'n evenement gaan omdat een zaterdag voor hun de centrale dag is in hun geloofsbeleving.
Ik schrijf dit vanuit respect voor ieders geloof

O Peatey
12-06-15, 10:58
De site is geŁpdatet vwb de deelnemers.
Geef je op als deelnemer/demonstrateur/verkoper of als bezoeker of als vrijwilliger voor hand- en spandiensten. De hal is groot genoeg, zelfs enorm!
Vanaf nu zal er een wekelijkse update plaatsvinden.

Ronald L.
11-07-15, 18:14
De laatste 3 dagen is de site , www.opendaghout.nl onbereikbaar

Athanor
11-07-15, 19:43
Klopt, is bekend bij de beheerder, wordt hard aan gewerkt om de problemen op te lossen. Nog even geduld a.u.b.

Als er vragen zijn onder de forum leden over de open dag stel ze dan hier gerust!

Fons

ornament
18-07-15, 09:35
website al een tijdje terug in orde

Viepert
11-09-15, 22:06
Is er beveiliging op het parkeer terrein?
Misschien dat ik nog wel even langs wil komen, maar ik kom die dag terug van een LAN-party.
Die dure computerspullen wil ik liever niet kwijt.

jefmen
11-09-15, 22:19
denk dat de beveiliging minimaal is op zo parkeerplaats. Wat ik gezien hebt op andere locaties liep er 1 zo nu en dan een ronde

Viepert
12-09-15, 07:33
Ok, thanks Jef

Wimmel
12-09-15, 11:22
Is er beveiliging op het parkeer terrein?
Misschien dat ik nog wel even langs wil komen, maar ik kom die dag terug van een LAN-party.
Die dure computerspullen wil ik liever niet kwijt.

Heb je dan nog wel puf joh? Ik ben dan meestal totaal gesloopt van 24 uur non-stop wakker en gaming :).

Viepert
12-09-15, 13:01
24h ?? Van vrijdag smorgens tot zondag smorgens hoor. All-in zuipen en vreten voor €50 ;)

rjmulder
12-09-15, 13:48
Een bezoekje aan ODH heb ik ook in mijn agenda gezet, lijkt me erg leuk en leerzaam.
Is het (aan)melden dat je alleen komt als bezoeker nog nodig?

jaap
13-09-15, 14:39
@rjmulder, nee aanmelden als bezoeker is niet nodig. We zien nog te weinig forumleden die zelf met hun spullen komen, het tenslotte ook een echte, en eerste, forumdag!!

jaap

rjmulder
13-09-15, 16:37
OK dank tot 27 sept.