muur scanner leidingen zoeker

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
Beste woodworkers

Ik heb een muurscanner/mulitdetector nodig die hout, staal en electrische leiding kan vinden in de muur. Maar ik weet niet welke ik het beste kan kopen. Heeft iemand ervaring met muurscanners ?
Ik maak kasten e.d. op maat en moet hier en daar nogal eens in een muur of plafond of tussenwandje boren o.i.d.

Een ander woord voor muurscanner is multidetector/muurscanner,wallscanner, leidingzoeker, studzoeker

Er zijn veel soorten te koop...Ze doen volgens de beschrijvingen allemaal hetzelfde maar de prijzen varieren van 25€ tot 120€ (of nog veel meer). Ik zie door de bomen het bos niet meer

Ik ben benieuwd naar de reacties?!
Pieter
 

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
mijn ervaring is hoe goedkoper hoe slechter
ik heb een bosch blauw dmf 10. volgens hem kan ik nergens boren
de (te) dure wallscanner gms 120 vind wel alles
 

akatar

Actieve deelnemer
18 jan 2015
46
5
inderdaad,

de lijstjes hangen ipv in de woonkamer allemaal in de garage
alleen daar kon ik boren :)
 

MvD1984

Nieuw lid
11 jan 2014
12
0
Ik heb een PDO 7 van (groene) Bosch. Beetje dezelfde ervaring als akatar, je weet in ieder geval als het ding niet piept dat je zeker veilig boort. Toch gebruik ik het ding wel vaak. Hij detecteert metaal bij mij in Gipsblokken en het betonnen plafond (logischerwijs ook het wapeningsijzer, helaas). De PDO7 geeft specifiek aan als het een elektriciteitsleiding detecteert. Kostte iets van 50 euro.
 

WR1944

Oud hout
Ik was altijd erg sceptisch t.a.v. dit soort van instrumenten tot dat ik bij Lowe's een demonstratieopstelling zag en de stud finder, zoals dat hier heet, goed aan de tand kon voelen. Na het proberen van de diverse modellen besloot ik een Zircon i520 te kopen. Het ding is goed nauwkeurig en heeft me nog niet voor verrassingen gesteld. Hier kost het rond de $50 maar je kan het ook in Europa bekomen maar dan is het wel duurder.
http://www.zirconinternational.com/europe/products/centre_ms_i520.html
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Ik was altijd erg sceptisch t.a.v. dit soort van instrumenten tot dat ik bij Lowe's een demonstratieopstelling zag en de stud finder, zoals dat hier heet, goed aan de tand kon voelen. Na het proberen van de diverse modellen besloot ik een Zircon i520 te kopen. Het ding is goed nauwkeurig en heeft me nog niet voor verrassingen gesteld. Hier kost het rond de $50 maar je kan het ook in Europa bekomen maar dan is het wel duurder.
http://www.zirconinternational.com/europe/products/centre_ms_i520.html

Als je hier kijkt vind het verschil nogal meevallen:

http://www.amazon.co.uk/s?ie=UTF8&search-type=ss&index=diy&field-keywords=Zircon

Groet, en ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze!
 

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
oke, bedankt voor de reacties!

Ik heb 's naar deze video zitten kijken van de zircon i520. ca 60€
Het lijkt omslachting te werken, om ijzeren pijpen en elektra te vinden -> steeds links en rechts van het doel het zoekgebied verkleinen en bepaalde knoppen wel of niet tegelijk indrukken om tussendoor te kalibreren?

Deze bosch gms120 lijkt makkelijker in het gebruik: ca. 90€
 

klauterkamer

Actieve deelnemer
21 dec 2014
218
15
culemborg
Zelf Heb ik na flink speuren een milwaukee gekocht. Kwam inclusief accu en lader. Prijs weet ik niet meer precies. Hij lijkt t prima te doen. Maar dat is best lastig controleren bij klanten. ...
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
De prijsklasse is natuurlijk heel anders, maar je moet eens de wallscanner van Bosch ergens uitproberen (d- tec 150). Met deze weet je precies waar het stuk begint en eindigt, als je die bvb op beton zet zie je de wapeningsstaven bij het "verrijden" mooi in beeld komen op het scherm, je ziet precies wanneer je er op of net naast staat. De gms 120 is op dat vlak niet zo nauwkeurig, je weet dat er iets zit maar kunt niet zeggen van er 1cm naast te boren, zo scherp detecteert hij het niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: sibejan

Houtgebruikt

Actieve deelnemer
20 mei 2013
127
2
Rosmalen
De prijsklasse is natuurlijk heel anders, maar je moet eens de wallscanner van Bosch ergens uitproberen (d- tec 150). Met deze weet je precies waar het stuk begint en eindigt, als je die bvb op beton zet zie je de wapeningsstaven bij het "verrijden" mooi in beeld komen op het scherm, je ziet precies wanneer je er op of net naast staat. De gms 120 is op dat vlak niet zo nauwkeurig, je weet dat er iets zit maar kunt niet zeggen van er 1cm naast te boren, zo scherp detecteert hij het niet.

Duidelijk!
alleen veeeel te duur voor mijn budget
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.