Beslag "Deens wand systeem"

Navigator

Nieuw lid
13 apr 2012
11
0
Maastricht
Hallo,

Ik ben van plan een inloopkast/dressing te maken aan de hand van het volgende idee:

_mg_2527.jpg

Nu ben ik echter opzoek naar een manier om de verticale staanders aan zowel het plafond als de vloer vast te maken.
Aangezien het een modulair geheel moet worden wil ik de staanders nog los kunnen maken om nieuwe elementen toe te voegen.
Ik zat zelf te denken aan een soort vierkante tafelpoot met aan beide zijde een flens/plaat zodat ik het los kan schroeven.
Of anders een vierkante tafelpoot met aan de onderzijde de mogelijkheid om een draadstang in te draaien die dan in het hout wordt vastgemaakt met een flens (soort van bed verbinding).

Iemand enig idee?
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Ik denk dat je die staanders uit moet kunnen draaien door middel van schroefdraad,zodat hij klem tussen de vloer en het plafond komt te staan.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.240
290
Heelsum
Kijk maar eens bij IKEA onder stolmen, dat zoek je volgens mij. Daar kopen of zoals die zijn namaken zelf kan ook.
 

Navigator

Nieuw lid
13 apr 2012
11
0
Maastricht
Het idee komt inderdaad een beetje van het Ikea systeem maar dat vind ik niet mooi.
Ben er inmiddels achter dat ik een soort paalhouder zoek (je kent dat wel: je weet hoe het eruit ziet maar hoe het heet???)
De bedoeling is om die mat zwart te spuiten. Edoch ik wil de staanders rond de 5 x 5 cm maken en daar vind ik nog geen paalhouder voor.
 

Navigator

Nieuw lid
13 apr 2012
11
0
Maastricht
Daar heb ik ook al aan zitten denken. Maar ik wil er graag een voet aan om de staander weg te kunnen nemen mocht ik er nog een nieuw element in willen zetten.
Andere optie is gewoon twee meubelpoten nemen en het hout daarin schuiven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.