Filmpjes van Engelse gereedschapmakers

Reinoud

Actieve deelnemer
23 nov 2012
348
0
Dendermonde
Leuk om eens te zien, al moet ik zeggen dat ik er zelf niet zou willen werken. Ik zou hoorndol worden van het lawaai, ietwat claustrofobisch tussen alle machines en ik zou alle inspiratie kwijt raken in zo'n kleurloos en vuil werkhok. Gek dat daar zo'n leuke dingen gemaakt worden.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
De geur van de werkplaats komt zo in mijn neus. Beetje nostalgisch van schooltijd in de mechanica werkplaatsen.
Maar mooi om te zien dat met oude machines ook mooie gereedschappen kunnen worden gemaakt.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig filmpje, het is wel een beetje oude fabriek. Ik heb in mijn jonge jaren nog in een ijzergieterij gewerkt, daar hadden we geen verharde vloeren, alleen zand, ook in de kleedhokken. En verplicht een liter melk drinken, toen dacht men nog dat dat hielp tegen alle kwalijke dampen die je inademde.
Maar ik ruik, ook net als Mathieu, de geur, de snijolie, het staal, het heeft wel wat. En ook mooi om te zien waar je mooie gereedschappen vandaan komen en hoeveel ambachtelijk handwerk er toch nog in zit!

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.