Herdenkingskistje voor ons meisje

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
30 december 2014 was voor ons een zwarte dag. Op de 20-weken echo kregen mijn vrouw en ik te horen dat ons dochtertje een ernstige hartafwijking had. Om precies te zijn: een hypoplastisch linkerhart syndroom, wat er op neer komt dat ze geen linkse hartkamer heeft. Aangezien er geen enkele kans bestond op een normaal leven (minimaal 3 levensbedreigende operaties op 10 dagen, 6 maanden en 2 jaar, met 50/50 overlevingskans, daarna in het allerbeste geval 60-70% kunnen van een gezond iemand, en na 15-20 jaar gegarandeerd hartfalen, longfalen, harttransplantaties, ...) zagen mijn vrouw en ik maar 1 mogelijkheid meer. We moesten de zwangerschap stopzetten.

Omdat de tijd die we met ons meisje krijgen zo enorm kort is, wilden we zoveel mogelijk herinneringen aan haar bewaren. Om al die zaken passend te bewaren wilde ik graag een handgemaakt houten kistje, maar jammer genoeg is mijn eigen kennis/kunde daarvoor onvoldoende.

Daarom klopte ik aan bij Rick van Masave. Hij maakte voor ons op ontzettend korte termijn dit mooie kistje.
Voor je enorm gulle gebaar zullen we je altijd dankbaar blijven Rick!
Hieronder wat foto's van "the making of", en het uiteindelijke resultaat.

Om 19h00 gisterenavond werden wij de trotse ouders van een dochtertje Lexie, geboren na 23 weken en 4 dagen zwangerschap. Ze weegt 500gram, meet 28.5cm en is helemaal perfect. Jammer genoeg moeten we afscheid nemen van ons wondertje, en zal ze aanstaande zaterdag gecremeerd worden.

20150102_090906.jpg

20150102_141457.jpg

20150103_154326.jpg

20150103_143034.jpg

IMG_0111.JPG

_MG_0105.JPG

IMG_0101.JPG

_MG_0116.JPG

IMG_0123.JPG

IMG_0097.JPG

_MG_0108.JPG

_MG_0119.JPG

IMG_0110.JPG
 

JobK

Nieuw lid
7 jan 2015
11
0
Ureterp
Heel veel sterkte deze dagen.
Wel heel mooi om alle herinneringen in zo'n prachtig kistje te bewaren

met vr gr

Job
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
315
62
Heel veel respect dat je dit zo kunt en wilt opschrijven. Ondanks dat ik geen idee heb wie je bent, raakt dit me diep. Wat een mooie manier om je dochter te blijven herinneren. Ik wens jullie veel sterkte.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Wat is dit een triest verhaal. En hoe mooi pakken jullie dit op als eerste stap naar de verwerking.
Heel veel sterkte samen gewenst.
 

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Op een moment als dit, dat je zo'n aangrijpend verhaal leest, sta je zelf even stil bij het feit dat je zelf twee gezonde dochters hebt en daar enorm dankbaar voor bent.
Gezondheid is niet vanzelfsprekend en niet elke zwangerschap eindigt met de geboorte van een gezonde zoon / dochter.
Jullie verhaal grijpt me aan en ik wens jullie heel veel sterkte!

Jan
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Pfff ben er stil van..
Mijn vriendin is nu ook zwanger van de tweede,en 5 maart is de 20 weken echo..maar dit durf je in je ergste dromen niet te dromen..!
Heel veel sterkte met het verlies van jullie kleine meid
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Wat een triest verhaal dat je helaas veel te vaak hoort. Een fijne zwangerschap met een gezond kindje is iets dat je iedereen gunt en je kind verliezen lijkt mij het ergste dat je kunt overkomen. Het verdriet bij jullie moet enorm groot zijn (en dat is waarschijnlijk een groot understatement). Heel veel sterkte voor jou en jouw vrouw.
 
A

Athanor

Guest
Mijn medeleven voor jou en je je vrouw bij dit onverhoopte verlies! Het is belangrijk dat jullie de belangrijke herinneringen en ervaringen met dit kistje voor later vastlegd!!

Sterkte gewenst de komende tijd!


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.