Fineer werkt ?

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Laatst een hele grote stapel diverse soorten fineer binnengekregen. (nogmaals dank Rick !)
Nu zat ik met een vraag of vragen. Hoe is de werking van fineer ? Groot, klein ?

Dit ivm het te gebruiken als diffuser voor lampenkappen. Dus als ik het fineer verlijmd in een frame span, zou het dan scheuren? Als dit het geval zou zijn, is er dan een mogelijkheid om bijvoorbeeld eerst aan beide zijden een laklaag aan te brengen zodat het hout niet aan de lucht en vochtigheid blootgesteld kan worden ?

Het zou mogelijk zijn om het fineer los in een sponning te houden zodat de werking geen probleem zou moeten opleveren maar het lijkt me dat het fineer dan niet strak blijft en dus gaat golven.

Iemand ervaring hiermee ?
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Fineer is dun gezaagd hout. het is dus gewoon hout en hou werkt. ik zou je aanraden om het te behandelen zodat het hout ongevoelig word voor luchtvochtigheid en warmte. waarom warmte? elke lichtbron geeft warmte af ja ook led verlichting geeft warmte af en dit veroorzaakt verdamping van het vocht in het hout wat weer voor krimpen zorgt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.