stofzuigerslang verlengen

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Hoi

Sinds kort ben ik in het bezit van een starmix 1625.
Nu wil ik graag de slang verlengen en deze via het plafond geleiden zodat ik deze niet meer op de grond heb liggen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Even dit draadje nieuw leven in blazen (heb al wat gezocht maar kan het neit echt vinden)

Ik heb 1 stofzuiger en die wil ik onder mijn werkbank laten staan. Nu verwissel ik elke keer de slag als ik een ander apparaat ga gebruiken.
Is er iemand hoe ik dit handiger kan aanpakken met een buizensysteem waar ik gewoon alle apparaten op aansluit en dan op mijn stofzuiger?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dat is natuurlijk wel mogelijk en ook wel op verschillende manieren, maar je gaat dan ook zuigkracht verliezen
 

FoRMaTC

Actieve deelnemer
21 jun 2011
187
5
Purmerend
Even dit draadje nieuw leven in blazen (heb al wat gezocht maar kan het neit echt vinden)

Ik heb 1 stofzuiger en die wil ik onder mijn werkbank laten staan. Nu verwissel ik elke keer de slag als ik een ander apparaat ga gebruiken.
Is er iemand hoe ik dit handiger kan aanpakken met een buizensysteem waar ik gewoon alle apparaten op aansluit en dan op mijn stofzuiger?


Dus eigenlijk zeg je, laat gewoon 4 slangen uitkomen (als je 4 apparaten gebruikt) bij je stofzuiger en wissel gewoon
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Zo erg is et nou ook weer niet.
De slang moet je niet te lang maken.
meter of 4 is wel de max.
Uiteraard verlies je wel wat zuigkracht.
Neem zo veel mogelijk harde gladde buis en ribbelslang zo kort mogelijk.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
20171019_220953.jpg

20171019_221012.jpg

20171019_221002.jpg

20171019_221124.jpg

Zo heb ik het. Stofzuiger op een vaste plaats onder de afkortzaag, en met een klep die ik kan verschuiven, kan ik of de afkortzaag, of naar een slang die via het plafond naar de meer mobiele machines gaat, zoals de bovenfrees, invalzaag, schuurmachines enz.

Dit werkt voor mij erg goed en makkelijk. En van zuigkracht verlies merk ik vrij weinig. De langste lengte stofzuigerslang ik ong. 7 meter. Maar ik denk dat ik het meeste wel ga vervangen door buis die glad is, ipv stofzuigerslang.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.