Buitenboord draaien van ''waves''

L.S.,
Hierbij een paar fotos van het zgn buitenboord draaien van wat groter werk. Deze vorm ""waves"" is gemaakt voor de Daniel Collection. Meestal zet ik het te draaien hout op een ondergrond die nog plaatselijk te verzwaren is voor de balans. Hier gaat het om een stuk iepenhout van 12 cm die gedraaid is tot 2 cm aan de bovenkant. Het is daarna gecarved en geb rand geoxideerd enz. Het staat op een metalen voet zodat de totale hoogte van het stuk ongeveer 135cm is. De onderkant is dikker gebleven. vooral het begin moet op zeer lage snelheid dus een toerenregeling is wel nodig voor deze werkwijze. Soms zeggen ze wel eens "dont try this at home".
Groets
Marcel
 

Bijlagen

  • Buitenboord draaien waves 001.jpg
    Buitenboord draaien waves 001.jpg
    83 KB · Weergaven: 261
  • buitenboord draaien waves 2 001.jpg
    buitenboord draaien waves 2 001.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 260

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtig stuk Marcel.
Is het geheel enkel vastgemaakt met linten op die plaat of zijn er daar nog ergens bouten schroeven bij waar eventueel later gaten in komen te zitten?
Boeiend beeld om u eens aan het werk te zien.
Grote waardering en durf om dit te realiseren.
Proficiat.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Respect Marcel. Ik durf niet aan zoiets te beginnen. Mijn bank begint bij 350 toeren. En een propeller hoort op een vliegtuig.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Ja rene die van mij heeft ook een keer geprobeerd te te vliegen. Maar niet als straalvliegtuig maar als propeller vliegtuig. Naast een vliegende draaibank staan wil ik als een eenmalig gevoel bewaren.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.