foto's van laatste kleinere projecten

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
hallo vrienden van het forum,

hier weer een korte update van het werk tot nu toe. helaas weinig tijd gehad voor grote projecten maar ook deze "kleinere"zijn erg leuk om te maken.

ben weer erg benieuwd naar alle meningen en verbeterpunten

groeten uit zwolle

rick

Attached files
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Rick.
A. Een zeer geslaagd esdoorn? potje met inleg deksel en ronde knop.
De van onder oplopende lijn en uitbolling bovenin valt door de ronde rand weer terug naar binnen, waardoor het ingelegde deksel neutraal kan afsluiten. De ronde vorm loopt als het ware door en vindt het bolletje als samensmeltingspunt. Het deksel contrasteert maar stoort niet het evenwicht tussen pot en knop.
Dit komt evenwichtig en harmonische over.
B. Zijn de bollen bol of vertekent de groothoeklens.
C. Met segmentwerk maak je het jezelf moeilijk te kiezen tussen functie en vormgeving.
De eerste kan spannender gemaakt worden met een nog spitser toelopende voet, waardoor de vorm de strijd aan kan gaan met de veelheid aan kleuren.
De laatste vorm maakt mij niet duidelijk waarvoor je kiest: functie, vorm of spel van kleuren.
Ik zie een golvende buitenlijn in combinatie met een in strakke cirkels opgebouwde kleurenpatroon. Voor mijn oog is het een voortdurende strijd om aandacht.
Kun je ook een cilindervormige vaas maken met minder kleuren en een dominante kleur, die trapsgewijs als een wenteltrap omhoog gaat. Lijkt mij een spannend ontwerp.
vr.gr.: Jan Pranger.
http://www.arstorno.nl
 

Hugo

Actieve deelnemer
21 sep 2008
39
0
Het gelamineerde schaaltje (de onderste) vind ik prachtig!
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
447
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Ha Rick,

Dat heb je mooi gemaakt. Heb je in het onderste schaaltje het kersenhout verwerkt dat je me liet zien toen je bij me was?

En nog een vraagje, hoe krijg je die bal zo mooi rond? Heb je daar een hulpstuk voor of is doe je dat uit de hand?
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
beste wilco

het is inderdaad hetzelfde kersenhout dat ik je liet zien.

de bal is uit de hand gedraaid en op het oog. 100% rond is de bol zeker niet maar we komen steeds meer in de richting. ik heb een soort van chuck gemaakt waarmee ik de bal af kan werken, zal wel eens een foto maken en posten

rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.