Festool of 1400 beweegbaar maken onder freestafelblad.

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Hallo allen,

Ik ben van plan om mijn freesmachine (Festool of 1400) in te bouwen in een freestafel.
Maar ik heb een probleem met de hoogte instelling, hoe kan ik dit het beste maken.
Ik wil hem namelijk zo maken dat ik hem op het blad naar boven of naar beneden kan draaien, maar de vraag is hoe.

Heeft iemand hier een mooie oplossing hiervoor.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Ik heb het zo opgelost:


Hoogte verstelbaar onder de tafel, desalniettemin functioneel en goedkoop. Ook ik heb een festo 1400 onder de tafel en door z'n ratchet actie moet je alsnog met minstens één hand onder de tafel :)
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Je kan kijken bij routerlift op het www. Jessem heeft er een. En andere. Maar voor deze prijs kan je waarschijnlijk een triton kopen. Enkele modellen hebben een ingebouwde lift. Zelf vond ik mijn festo of 900 geen succes onder de tafel. Als je de veer eruit haalt gaat het een stuk makkelijker. Ook zijn er vele voorbeelden van eigen gemaakte liften. Matheus wendel heeft een hele mooie.
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
Ook zijn er vele voorbeelden van eigen gemaakte liften. Matheus wendel heeft een hele mooie.

Die is inderdaad mooi, alleen primair voor circulaire routers zoals de Makita 0700C, die zou je dan nog wel goed moeten aanpassen, want de OF1400 is wat groter, met handvaten etc.

 
Laatst bewerkt:

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Heren, bedankt voor de info,ik denk er toch over om een Triton aan te schaffen en deze er dan permanent onder te laten zitten.
Ik weet alleen niet welk type ivb met de ingebouwde lift, en wat betreft het blad zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met een freesblad van Kreg.

Groet,
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Nova,

Als je een Triton permanent wilt plaatsen, kijk dan eens op mijn posting "VWFT". Bij mijn manier van inbouwen heb je géén router lift nodig, en ook geen mouting plate.
Bediening van bovenaf lijkt handig, maar de Triton laat zich heel makkelijk van onderaf instellen. Ik heb ook zo'n slingertje, maar gebruik het nooit.
Succes!

Groet, Bri
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ik heb de triton tra001 onder de freestafel hangen 3n ben blij met de bediening van bovenaf. Er zijn inderdaad meerdere wegen die voldoen.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Triton met lift enz., moet je ook de nodige duiten voor neertellen. Waarom geen CMS systeem waar je je of1400 onder hangt? Inbouwen is hooguit vijf minuten werk en als je meer F tools bezit kan kan je dit uitbouwen naar wens en beschik je over een stationair en mobiel systeem.
 
Laatst bewerkt:

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Over de OF 1400,

Er worden nu andere frezen genoemd en it makes sense. Eigenlijk is de 1400 een te mooie machine om onder een tafel te plaatsen imho ook al heb ik dat zelf toch ook gedaan. Hoe dan ook, het voldoet niet aan de voorwaarden die je in je post vereist. Ikzelf heb een OF 2200 achter de hand om het één en ander uit de hand te frezen. Zelden, maar soms toch, haal ik de 1400 uit de tafel omdat de 2200 te groot is voor een bepaalde handeling. Waar ik alhier veel van mn bitjes/ op maat gemaakte bitjes aanschaf bieden ze een CMT tafel plus machine aan die aan al je voorwaarden voldoet voor zo'n 1000 euries en het doet me aan als een degelijke setup. Let wel, 1000€ alhier, en de prijzen liggen hier over het algemeen aanzienlijk hoger dat bij jullie. Misschien iets om te onderzoeken?

Check it out; https://www.google.fi/search?client=safari&rls=en&q=cms+router+table&ie=UTF-8&oe=UTF-8&gfe_rd=cr&ei=qgSwVPyVMcKdwAPd6IGQAQ#rls=en&q=cmt+router+table
 
Laatst bewerkt:

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Hierbij de CMT7E-IND router table voor €1.149 excl.BTW bij Vos Webshop. Niet goedkoop, maar wel een complete stationaire machine.
(http://www.voswebshop.nl/catalog_vos/;jsessionid=BAFC42B1F42D2BCC5F8BCBB35E40556F?__stateless=BAFC42B1F42D2BCC5F8BCBB35E40556F).
fs_999.500.01.jpg
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Nova,

Als je een Triton permanent wilt plaatsen, kijk dan eens op mijn posting "VWFT". Bij mijn manier van inbouwen heb je géén router lift nodig, en ook geen mouting plate.
Bediening van bovenaf lijkt handig, maar de Triton laat zich heel makkelijk van onderaf instellen. Ik heb ook zo'n slingertje, maar gebruik het nooit.
Succes!

Groet, Bri

Bri, dit is een mooie posting, ik denk erover om ook een werk-freesbank te maken echt multifunctioneel.

Vraagje: Triton en CMT komt dit uit dezelfde fabriek.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Triton met lift enz., moet je ook de nodige duiten voor neertellen. Waarom geen CMS systeem waar je je of1400 onder hangt? Inbouwen is hooguit vijf minuten werk en als je meer F tools bezit kan kan je dit uitbouwen naar wens en beschik je over een stationair en mobiel systeem.
Huib, een compleet CMS systeem kost ook flink wat muntjes, freesmodule rond de 550 euro,blad verlenging 350 euro,onderstel oké dit kun je dan voor meerder modules gebruiken maar al bij al heb je toch een flinke uitgave.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.