vraag over inca

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Ik zoek een degelijke kleine zaag. Mijn oog viel op inca. Twee vragen. Wat is de diameter van het zaagblad. Heeft deze zaag een spouwmes.
Ja het is een cirkelzaag.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ik heb de Inca-Major, daar past maximaal een 255mm blad op en hij heeft een spouwmes.
Wat vind je klein trouwens?
Je mag altijd even komen zagen.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Ook niet.
De Inca van de link is iets kleiner en ik zie geen spouwmes.
Volgens mij past daar niet zo,n groot zaagblad in, maar dat zou je kunnen informeren.
Motor is geen probleem
Ik heb ook die kleinere staan, maar die ligt onder een berg hout.
Ik zal vandaag een foto maken van mijn Inca Major zaagtafel en zal daar de verschillen aanwijzen.
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
114
12
Tijnje
Die van de link is een Inca Compact: daar past maximaal een 180 blad in. Ik heb er een en die bevalt goed, maar capaciteit is inderdaad nogal krap. Heeft overigens normaal gesproken wel een spouwmes.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
De hele machine is robuuster.
De beschermkap kan helemaal weggeklapt worden zodat er ook plaatmateriaal verzaagd kan worden
De bladverbreder kan zowel links als rechts gemonteerd worden en ook op verschillende breedtes.
Bovenblad is kantelbaar.

IMGP1616.jpg

IMGP1617.jpg

IMGP1618.jpg
 
Laatst bewerkt:

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Behoorlijk bedrag voor die zaag. Ik heb dezelfde zaag samen met een vlakbankje op één origineel onderstel voor € 175 gescoord.
Ik merk dat er de laatste tijd behoorlijke bedragen betaald worden voor alle Inca's. Het zijn wel kwalitatief goede en hoogwaardige machines van >25 jaar oud.
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Dan zal ik maar niet zeggen wat ik voor mijn Inca Major en Inca vlak/vandiktebank heb betaald.:eek: Beiden wel in topconditie dus dat is ook wat waard. En als ik de Inca zo zie van de link die van De Haan postte.. Boekjes en alles zitten er nog netjes bij. Mooi complete set wat je ook niet zo veel aangeboden ziet worden. Ik had die prijs die er nu geboden wordt er zeker voor over gehad. Maarja, ik ben dan ook Inca-aholic;)
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.411
679
Emst
Voor mijn zaagtafel heb ik ongeveer €250 betaald net zo compleet als in de link, alleen zonder boekjes.
Tot
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.