Traptrede

bernad

Actieve deelnemer
18 jun 2010
118
12
Vlaamse Ardennen
denkoning.be
Beste forumleden,

Ben vorig weekend gestart met het maken van een houten (open) trap naar de zoldering in mijn werkhuis.
Voor de trede overweeg ik een multiplexplaat van 18 mm dikte. De breedte van de trap is 80 cm en de diepte van de trede is 25 cm.
Is 18 mm voor de multiplex voldoende of ga ik toch liever voor 22 mm ?
Groeten

Bert
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
ik heb in mijn huis de trap opnieuw opgezet, ook in Berken multiplex en vervolgens Eiken parket erover gelegd. 18mm over 800mm breedte gaat het niet doen!! Onze trap heeft een breedte van 1320mm en het multiplex gebruikt is 40mm!
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Herstel! Ik druk op de post knop, kijk naar de 40 mil en denk, da kan nie. Ik heb het even nagemeten (heb nog een stuk in de werkplaats liggen) en het is 24mm Berken multiplex.

Pardon!

NB: Dit is wel voor een gesloten trap!
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Hoi,

hierbij nog twee afbeeldingen ter illustratie ( en om te kijken hoe het vandaag gesteld is met het opladen van foto's :D )
De constructie van een gesloten trap is vanzelfsprekend sterker dan een open trap maar ik ben ook benieuwd naar het overig materiaal je gebruikt voor de constructie van de trap en de verbindingen die je erin gepland hebt.

IMG_6857.jpg

Onderzijde

IMG_6856.jpg

Parket afwerking
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.