cycloon

Benensam

Actieve deelnemer
27 nov 2013
87
0
Heeft iemand misschien een goed en duidelijk plan hoe een cycloon werkt en kan gemaakt worden?
Thx
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
http://lumberjocks.com/SimonSKL/blog/10097

Deze heb ik nagebouwd, werkt prima. Alleen even omrekenen naar millimeters en zekere een stalen vat gebruiken, plastic implodeerd. Prima stalen vaten voor weinig in Haarlem te koop, zoek op Marktplaats.

Voorop gesteld dat je ook kan solderen en lassen.. Ik dus niet, dus ga voor de Thien's Baffle..

Die vatenhandel had ik ook gevonden idd.. Hebben van alles, voor wènâg.. :) http://www.goedhartvaten.nl/ Ga er morgen even langs voor mijn vaatje..
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.109
515
Moordrecht
Ik heb een asstofzuigemmer met 2 gaten in het deksel, zonder motor. Ik ga die gebruiken. Er staat geen gat in het midden. Moet de aansluiting voor de stofzuiger in het midden staan om het cyclooneffect te verwezelijken?

Het idee van een cycloon is om de lucht te laten circuleren, rond het midden dus.. Ik zou de emmer wel gebruiken, maar er een ander deksel voor maken van multiplex of mdf oid. Zaak is wel dat je de boel echt luchtdicht maakt, dus met iets van een pakking ertussen.. Als het zo'n zelfde asemmer is als ik die heb, zijn die verre van luchtdicht...
 

paardebeest

Nieuw lid
10 apr 2014
5
0
Ah, een buurtgenoot..
smile.png
Doettie het een beetje? Maw, hoeveel komt er langs?

Stofzakje van de Festool blijft mooi schoon.

Alles verdwijnt daar waar het hoort.

P1200677.JPG
 

tools

Nieuw lid
31 jan 2011
11
0
Hallo,

Wordt zo' n vaatje niet staties? Of valt dit mee ik heb hier ooit al iets over gelezen.
Bij Festool hoef je er niet mee aan te komen ,,schijnt het als je zegt dat je, je stofzuiger hebt aangesloten op een cycloon en dat hij nu kapot is" ik heb er geen ervaring mee maar ben wel zeer benieuwd want het werk wel goed zo te lezen.
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
ik ben ook wel benieuwd of die vaten werken, maar ik lees dat Jurriaan op dit forum het gebruikt op zijn Super dust Deputy dus dan zal het blijkbaar prima werken :)

Overigens heb ik net mijn Super Dust Deputy van Oneida Air binnen, dus binnenkort eens kijken hoe ik e.e.a. kan aansluiten (ik heb helaas net wat andere maten aansluitingen op mijn onderdrukstofzuiger van Gjerde/Alko Mobiljet 100)

DSC_3198_zpsc278e14e.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.