armbanden

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
ik heb reeds vele armbanden gemaakt voor familie en kennissen, ze vinden gretig aftrek bij de dames .

eenvoudig te maken en als kado doe je ze er een groot plezier mee .

hart groet berend

Attached files
 

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
314
4
Oost-Vlaanderen, België
Mooi werk.
Ik zou er ook graag maken als ik er eens de tijd voor vind. Hoe ga je precies te werk? Heb je een klauwplaat nodig, want dat heb ik niet?
Groeten,
Bram
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
ook dit spreekt me erg aan. heb vorig jaar twee gesegmenteerde armbanden gedraaid voor mijn dochter. hoe heb je de armbanden afgewerkt??

rick
 

berend55

Actieve deelnemer
7 aug 2009
50
0
hoi

ik gebruik een klauwplaat met een schroef erin boor in het materiaal een gat van 10 mm draai het op de schroef tot aan de chuck , dan draai ik de binnen maat op gewenste diameter en draai de buiten kant globaal op maat, dan span ik de armband in de schuck om de binnenkant te schuren , daarna span ik de armband om de chuck heen en draai de buitenkant af, om af te werken door te schuren heb ik een taps toelopend hout gemaakt waar verschillende maten op gesgoven kunnen worden om de buitenkant te schuren, daarna wer ik ze af met deense ole of met hoogglas lak

groet berend
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.