Snijplank (met logo)

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Een vriend van me werk in de fijn metaalbewerking. Had een tijd geleden als een gevraagd of hij niet een mooie brandstempel voor me kon maken. Dat heeft hij recent gedaan, met het resultaat ben ik erg tevreden. Als dank maar een kops houten snijplank gemaakt, met logo uiteraard..:)

IMG_1988.jpg

IMG_1987.jpg

IMG_1986.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Mooie plank. Die stukjes met slaap had ik nooit voor een snijplank gebruikt. Ze zijn veel te mooi en er zijn nog zoveel andere projecten voor te verzinnen.
Maar het belangrijkste is dat de ontvanger er erg blij mee is.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Dank, gelukkig heb ik heel veel beuken met slaap liggen, dus daar zit ik nooit om verlegen.:D Maar begrijp je punt. Persoonlijk vind ik het net weer even die extra touch aan de plank geven, die je met gewoon beuken niet hebt.
 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
4
Mooie snijplank, en mooi logo! Is-ie elektrisch, of via het gasfornuis?
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Gewoon met een gasbrander verwarmen. Gaat goed, wel even een paar keer oefenen maar is prima te doen. Ben er blij mee, maakt het soms net even af. Vooral op de messenstandaard (zie ander topic) vind ik het mooi uitkomen. Maar ja het is dan ook mijn eigen logo..:)

Dank voor de reacties!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Wauw, wat een mooie snijplank.
En zeker die stukjes met slaap, daar heb ik ook een stukje van liggen.

Alleen, van wat ik weet is slaap een schimmel. Is dat wel zo verstandig voor een snijplank?
Hoewel dat voor mij geen probleem zou zijn, ik zou deze gewoon aan de muur hangen. Als een soort schilderij.

Groeten, Raymond
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Mooie stempel! Verscheidene blokken waaruit de plank is opgebouwd lijken op de afbeelding best groot. Imho is max 40mm nog stabiel genoeg niet te splitten met de tijd. Maar dat heeft natuurlijk ook alles te maken met hoe het hout gedroogd is, de verscheidene soorten hout in dezelfde plank en hoe de plank onderhouden word. Jaloers op je stempel!
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
117
omg Haarlem
Dank voor de reacties.

@raymond, ik heb hier wel even aan gedacht. Maar het hout is nog nagenoeg dicht, dus niet echt poreus en zal ook niks afgeven. Een zachter poreus stuk had ik niet gebruikt, maar dat is ook weinig duurzaam bij een snijplank. Daarnaast is het nog maar de vraag in hoeverre de schimmel voor mensen gevaarlijk is, maar goed die discussie wil je bij een snijplank niet hebben...

@BotteBijl, de breedte van de delen zijn zo'n 4 cm de lengte van de langste delen zijn een kleine 7 cm. Het hout is goed gedroogd, al enkele jaren. Maar ik neem je opmerking wel ter harte hoor. Ik heb nog geen ervaring met scheuren of iets dergelijks van het hout en hoor dit ook niet terug van mensen waar ik de afgelopen jaren planken voor heb gemaakt. Zou dit uiteraard wel graag horen mocht het zo zijn, zou het nogal vervelend vinden als dit het geval is...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.