Waar vind ik dit onderdeel om kader op te hangen?

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Hallo,

Enkele jaren geleden heb ik in de avondschool een kader voor een spiegel gemaakt. Van de leraar kreeg ik een plastic rondje waarmee je zo'n kader perfect kan hangen.
Hij wist wel niet waar dit nog te koop was.
kaderophanger.JPG
Kan iemand mij hiermee helpen?
Diameter van het rondje is 20mm, diepte een 6-7mm.

Alvast bedankt.
Bert
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Even googlen op "lijst ophangogen" en daarna op afbeeldingen klikken. Werkt bij 90% van de gevallen.
http://www.local-canvas.nl/webshop/ophangsetjes/detail/30/ophang-ogen.html
360x1000x0_ophangdopje-raco-144810.jpg
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Een nog mooiere oplossing (in mijn ogen dan, zeker voor houtbewerkers hier ;) ) is een sleutelgatfrees. Ik heb er eentje van Festo maar ze zijn er van verschillende merken. Zoiets :

sleutelgat_frees_3-500x500.jpg


Je laat eerst de frees geheel in het hout zakken, vergrendelt hem, en pas daarna beweeg je hem (zonder omhoog te laten komen!) om het smalle deel te frezen. Je kunt er daarna een schroef dus achter haken. Ik heb er zelf een malletje voor gemaakt zodat hij altijd recht zit. Als je klaar bent, machine uit en wachten tot de frees absoluut stil staat. Pas dan terug bewegen en de frees omhoog halen.

sleutelgatfrees.jpg
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Bedankt voor alle antwoorden. Het zal de eerste link worden. Is gemakkelijk te doen en nadien kan je gemakkelijk de kader perfect horizontaal zetten.
Dat sleutelgatfreesje lijkt me ook wel wat maar heb helaas geen freestoestel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.