interessante sketchup plugins

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Via de website van een Frans magazine waaraan ik mij onlangs geabonneerd heb kan je gratis sketchup plugins downloaden.

deze om tong-groef, domino of lamello verbindingen in 3 clicks automatisch te tekenen.

deze maakt een cutlist van je model, gebaseerd op de naam van de componenten en het materiaal.

En deze tekent automatisch pen en gat verbindingen.

Ik heb het getest zonder handleiding en het werkt nogal intuïtief, meestal teken ik de verbindingen niet omdat daar teveel tijd in steekt. Maar dan kom je regelmatig problemen tegen bij het bouwen die je enkel kon zien als je de verbindingen had getekend. Of misrekeningen omdat je de verbindingen er niet bij gerekend had.

Er zijn nog meer plugins bij, onder andere twee waarbij je automatisch bekastingen kan maken voor bijvoorbeeld keukens, maar die plugin werkt niet op de laatste versie van sketchup. Ze hebben youtube videos waarvan je het gebruik uit kan verstaan.


Het is misschien geen slecht idee om een sticky te maken voor sketchup plugins? Als jullie er nog kennen aarzel dan niet om het hier te delen!
 

jjjlll

Actieve deelnemer
Benchworks
is de plugin meertalig ?

Gr Menno

Menno,
mijn Frans is niet slecht, denk ik tenminste.
Als je een vertaling wilt, of in ieder geval wilt weten wat er staat, geef dan even op over welke plugin je het hebt.
Ik waag dan wel een poging om er wat nederlands van te maken
Joep.

Fichier is trouwens -bestand-, dat woord komt nogal veel voor

Joep
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Dat klinkt interessant allemaal. Had de cutlist plugin al eens gezien, lijkt me erg handig. Enige probleem, ik kan (nog) niet met Sketchup overweg :)

Weet iemand hier misschien daar een goede tutorial (hout/bouwtekeningen) voor? Lijkt me wel erg plezierig werken namelijk.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik gebruik het boek ""Google Sketch up for dummies"". Het boek is in pdf op het internet te vinden. De stijl is wat typisch Amerikaans maar het is een goed boek. Google maar eens.

mvg
klaas0639
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Benchworks
is de plugin meertalig ?

Gr Menno

Deze zijn in het Frans, maar er staan icoontjes bij in de taskbar waaraan je kan zien waarvoor ze dienen. Als je er even mee speelt begrijp je snel hoe het werkt.
Mijn vader is Franstalig dus ik spreek gelukkig van kinds af aan de twee talen, voor de website kan je deze google vertaling gebruiken, maar de technische termen zijn vaak niet goed vertaald.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Benchworks

bedankt, zal ze eens uit proberen.
anders heb ik altijd nog een papieren woordenboek of dit forum !

Ben altijd een beetje jaloers geweest op jullie tweetaligheid , tekortkoming van het Nederlandse basisonderwijs

Gr Menno
 

Jurjen

Actieve deelnemer
19 aug 2012
90
0
Ik had me net voorgenomen om wat meer met sketchup te gaan doen ipv geen tekening of losse krabbels op papier, bedankt voor de PDF en links!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.