Houten trein

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
In de aanloop naar de kerstdagen heb ik als laatste cadeau een treintje gemaakt voor mijn jongste kleinzoon. Het is van restjes esdoorn en teak. De tijd begon te dringen, daardoor heb ik van het maakproces maar één foto, het draaien van de teak wieltjes:

image.jpg

Het resultaat:

image.jpg

De ronde onderdelen zijn gedraaid, behalve de "boomstammen" op de eerste wagon, die zijn gefreesd met een afrondfreesje. De koppelingen en staanders op de eerste wagon zijn van 6mm beukenhouten deuvels, die ik nog had liggen. Het was een heel gepriegel, vooral die koppelingen. Nog wat detailfoto's:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Alles voor het goede doel, de kleinzoon was er gek mee (de trein moest s 'avonds mee in bed...):

image.jpg

Tot zover mijn maaksels voor onder de kerstboom, groet, bri
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zoals Rendew aangaf, "er hebben er in iedergeval twee plezier van Opa en de kleinzoon !!"
Schitterende sfeerbeelden.
Toch een dikke pluim voor de opa.
Heel mooi gemaakt.

 

bri

Actieve deelnemer
17 nov 2009
301
3
Allen dank voor de complimenten! Het is alweer een kleine 40 jaar geleden dat ik wat houten speelgoed voor mijn eigen kinderen maakte. Het was leuk om dit weer eens te doen, met a) betere spullen dan toen, en b) meer "rust" in het hoofd, en vooral: tijd!
Dat is één van de leuke dingen van het Opa-bestaan....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.