Wolfcraft Master Cut 1200

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Mogelijk pies ik nu ongegeneerd in het zwembad door het niet zelf te maken, maar mijn situatie is dat ik op zoek ben naar een zaagtafel een freestafel en een fatsoenlijke werkbank. Nu heb ik een cirkelzaag en een bovenfrees die mijn eisen meer dan voldoende vervullen dus wil ik liever niet extra investeren in machines.

Heeft iemand toevallig ervaring met de Wolfcraft Master Cut 1200?

http://www.wolfcraft.de/jcatalog_generated/nl/products/product_groups/14803_product.html

Op het gebruiksfilmpje gebruiken ze toevallig ook bosch machines dus mijn machines zullen dan moeiteloos moeten functioneren op de werkbank.

Meningen en adviezen zijn welkom.

Bram
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik heb het topic bekeken. Ik vraag me af welk gereedschap is gebruikt. In het promotiefilmpje wordt bosch gebruikt. Dat het lastig is om uit te lijnen is nog niet dat het niet kan. Ik ga er ook niet vanuit dat ik continu de opstelling verander.
Ik ga er ook niet vanuit dat het top of the edge is voor dat geld. Ik verwacht wel dat het met goed instelwerk het resultaat geeft wat ik zoek.

Bram
 

martus

Actieve deelnemer
16 feb 2010
25
0
Maak zelf iets?

bijvoorbeeld als ik even brainstorm:

Benodigdheden:

- twee schraagjes
- oud deurblad
- rechte aluminium lat of rechte hard houten lat die net iets langer is dan het deurblad
- twee spanvijzen

----

Met de bovenfrees een vierkant uitfrezen waar de zaagmachine zijn voet in past/ kan hangen zodat deze gelijk zit met het vlak van de deur. (waarschijnlijk zijn er zelfs gaten in die voet zodat je de zaag extra kan vastvijzen. en dan een twee de kleiner vierkant uitfrezen/zagen in het eerste virkant zodat de motor en handvat van de zaag er doorgaat.

Dan kan je de zaag in de opening van de deur hangen. Positioneer deze zo zodat het zaagblad mooi evenwijdig loopt met de zijkant van de deur.
Nu neem je de rechte lat en je legt deze rechts langs het zaagblad en zorgt ervoor dat zo evenwijdig ligt met het zaagblad en tekent nu een lijn af met iets dat niet meer uitgaat en toch fijn is bv een styllo. Voila nu heb je je nul lijn. En je kan bijvoorbeeld om de 5 a 10 cmc evenwijdige lijnen trekken zodat je een verdeling krijgt. En zo kan je telkens de lange lat ten opzichte van de nul lijn uitmeten op de gewenste afstand en deze vast zetten met de spanvijzen.

En voila een zaagtafel is gemaakt. En het zal nog redelijk robuust zijn ook. + je kan het ook gebruiken als werkbank voor op verplaatsing.

Ik hoop dat je heir iets mee bent ;-)
 
A

Athanor

Guest
Ik heb zo'n exemplaar van meer dan 20 jaar oud met een MDF blad. Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Coko in het andere topic. Heb er een Skill handcirkelzaag onder gehad, is alleen geschikt voor het ruwe werk waarbij je niet op een mm kijkt.

Fons
 

koffiedrinker

Actieve deelnemer
12 jun 2008
252
9
Mijn ervaring met Wolfcraft is dat het aardig spul is, maar vaak het net niet.
Plus vaak best nog wel aan de prijs.

Een werkbank van 25 kg is ongeschikt voor handwerk als schaven en zagen. Dus als je niet enkel machinaal aan de gang wilt moet je toch echt verder zoeken.

Sterkte
 

Bram Sibma

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
234
0
Ik heb de werkbank nu een tijdje in gebruik. Voor kleine klusjes en als zaagtafel ben ik er tevreden mee. Ik heb er ook op geschaafd en inderdaad dan werkt die niet van harte mee, maar de klus is wel geslaagd.

Over een maand krijg ik mijn eigen woning met tuin. In deze tuin komt een schuur waar ik een mooie werkbank wil maken. Dan zal de Master Cut in een hoekje belanden en op locatie gebruikt worden.

Dus kortom als je klusjes op locatie doet of geen ruimte voor een grote massieve werkbank dan is die afdoende, maar anders zeker een massieve werkbank.

Bram
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.