Vraag afzuiger.

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Ik heb sinds kort een holtrop jansma onderdrukfilter afzuiger met 2 opvangcontainers. Hierover heb ik 2 vragen.

1: onderin de opvang container zit een slang van 30 mm deze komt uit de machine waar dient deze voor?

2: Moet er een zak in de opvang container? Makkelijker zou zonder wezen dan kun je ze gewoon leeg kiepen.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Als dat hetzelfde principe is als mijn Felder RL160 dan moet je er een zak in doen, en zorgt die buis voor een vacuüm in de container waardoor de zak tegen de wanden gezogen wordt.
Je moet eens kijken of die buis van voor of na de filter komt, als die aan de zuivere kant staat dan moet je een zak gebruiken of de buis afdichten.
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0

oke bedankt duidelijk. Als het zo makkelijk is de slang uit de opvangbak en geen zakken meer nodig bak kiep je dan zo in de container waarom zitten er dan zakken in?
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Met de zakken minimaliseer je het contact met stof denk ik, ik weet niet hoe groot jouw container is maar de mijne weegt vol al snel 150kg. Oplichten is geen optie. De zakken zelf als ze vol zijn met hardhout zaagsel dan krijg ik ze er met veel moeite uit.
Zelf vul ik de zakken en wanneer ik er lege nodig heb giet ik de volle in een big bag die ik voorlopig opstapel met als idee ooit een briketten of pellet pers te kopen.
 

Frankzomerdjk

Actieve deelnemer
9 okt 2012
111
0
Ik heb twee ronde tonnen dus dat op liften zou met heftruck geen probleem wezen . Hijsrekje maken dan kan je hem zo in de container kiepen hoef je niets meer te tillen. Ik ga het denk morgen maar eens testen wat er gebeurd kan geen kwaad volgens mij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.