Kerstboompje

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Nu ben ik niet zo een fan van al die steigerhouten spullen. Maar als mijn vrouw vraagt zoiets iets te maken kan ik natuurlijk niet weigeren. En eerlijk gezegd vind ik het dan ook wel weer leuk geworden. Kostte me niks, alleen een beetje tijd.

kerstboompje.jpg

Groeten,

René
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
Hier ook zo'n dilemma. Loop je - met nauw verholen tegenzin - door het tuincentrum, is er haast niet aan te ontsnappen. Witgekalkte driehoeken, gemaakt van pallethout maar geprijsd als palissander. Voor je het weet hoor je jezelf zeggen "dat kan wel beter / mooier". Let op, nooit "goedkoper" zeggen, dat triggert haar afweermechanismes.

Dus aan de slag met geschaafd vuren 18x94, beetje spelen met de vlakverdeling, een paar strategisch geplaatste 50 mm gaten erin voor lichteffect / tegen brandplekken en niet te vergeten een flinke hand vol deuvels. Dat laatste omdat je er toch nog IETS van je houthobby in wilt terugzien. (Wil je zwaluwstaartjes? Nee, het moet er vooral simpel uitzien. Hmpfff.) Het resultaat:

Kerstboompje.jpg

Yes, ze vind 'm mooi!
De wijn bijna op, de tulband bijna op en deze kan bijna de zolder op.

Alvast een gelukkig 2015 voor iedereen!


PS
Voor wie zich onverhoopt zorgen maakt: dankzij de gaten wordt de constructie nergens heter dan handwarm, en ik heb best een lieve vrouw.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Voor je het weet hoor je jezelf zeggen "dat kan wel beter / mooier". Let op, nooit "goedkoper" zeggen, dat triggert haar afweermechanismes.

Die ga ik onthouden ;)

En natuurlijk leuk gemaakt. Straks kan het allemaal weer naar zolder, om er volgend jaar weer van te genieten.
 

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.198
560
René, dat denk ik niet hoor. Jij hebt je nog veel meer moeten inhouden ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.