gelaatsfilters 3m

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Heeft iemand ervaring met 3M Halfgelaatsmasker 7503 siliconen LARGE
Of
Volgelaatsmasker 3M 6900, siliconen, twinfilter, 3M, L
ik ben brildragend, dus ben benieuwd of dat vol gelaatsfilter niet teveel stoort bij het zien
Ik ben geen houtdraaier, maar ik wil liefst iets in een geheel dan allerlei verschillende middelen op mijn hoofd bril, gehoorbescherming, stoffilter

ik hoor het graag
Menno
 

rik

Post veel
8 nov 2010
768
142
Er zijn hele goede systemen op de markt. Elk systeem heeft z'n plek. Voor houtdraaien gebruik ik een 3M Jupiter lucht toevoer. Zeer gebruiks vriendelijk zowel met bril als met baard. Maar ik zou hier niet de hele dag mee rond willen lopen in m'n werkplaats. Veel te zwaar en veel te on handig. Daarnaast gebruik ik verschillende half gelaatsmSkers van 3M. voor grof werk pak ik meestal een dust bee gone masker of gewoon een p2 stofkapje.

De vraag is dus niet alleen welk masker, maar welk masker bij welke toepassing. Geef iets meer uitleg over de toepassing dan kunnen we gerichter advies geven
Gr
Rik
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ik heb de 6200 halfgelaat, de rubber versie. Valt zeer goed mee, ik draag hem altijd met werkbril en oorkappen. Als hij even niet goed zit kan je bril beslaan, maar dan zet je hem weer juist en gaat het weg. Ook geen last van water dat zich opstapelt in het masker.
Als ik hem lang draag heb ik rode lijnen op mijn gezicht, maar ondervoel niet echt hinder. Misschien is het nog beter met de siliconen versie?
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Rik
ik wil hem gebruiken bij het bewerken van allerlei soorten hout, plaatmateriaal ( ook mdf) dus zagen frezen etc
Ook het afwerken van het hout dus lakken etc.
En niet alles zal , helaas, even mens/milieu vriendelijk zijn.

Ik heb eerder een masker gehad was rubber , op den duur verging het rubber, gaf veel problemen met oogbescherming besloeg altijd. Was wel wat jaren geleden.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Heb vorige week de 3m 7502 aangeschaft.
Maat was wel een gok, want ik kon nergens vinden hoe deze te kiezen, terwijl er 3 maten zijn.
Eerste indruk is positief, lekker licht en je kunt er goed door ademen, wat bij een aantal (goedkopere) losse kapjes nogal te wensen overlaat.
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Heb zelf ook een halfgelaatsmasker van 3M. Ben ook brildragend.
Ze werken perfect, gebruik ze vooral als ik aan het schaven ben (heb een oudere schaafbank zonder afzuiging)
Werkt super, de bril beslaat niet.

Heb dat masker trouwens ook al een jaar of 15, had toentertijd ook nog wat reserve filters er bij gekocht (p3 geloof ik)
Volgens zijn er zelfs filters te koop die tegen de gassen zijn in oplosmiddelen.
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Heeft iemand ervaring met deze webshop? http://www.stofmasker-shop.nl/halfgelaatmaskers/3m-6000-halfmaskers-filters.html

Ik wil de 3M halfgelaatsmasker 6300 aanschaffen alleen ik kan de juiste filters er niet bijvinden? Als je de filters bekijkt staat er 'te ccombineren met' bij, nergens staat de 6200 of 6300 bij, kan iemand uitleggen hoe dit werkt? :confused:

Er staat toch bij voor de 6000 serie? Dan passen ze op beide. Verschil tussen 6200 en 6300 is alleen de maat volgens mij. Ik heb de Large dus 6300 ivm mijn grote snuit :).

Ik vind het nadeel van de halfgelaatmaskers dat je dat beetje plakkerige rubber heel goed schoon moet houden omdat het steunt op de meest kwetsbare delen van je gezicht. Als er zaagseldeeltjes op komen, bijvoorbeeld omdat je het masker heel even afgedaan hebt dan gaat dat snel irriteren. Wegwerp maskers van 3M (die vouwdingen) zijn veel comfortabeler.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Welke filters zijn geschikt voor houtbewerken.
ik heb de 6200 galfgelaatsmasker van 3m

Ik heb net een Frans magazine ontvangen met daarin een artikel hierover, voor houtbewerking heb je een combi filter nodig. Die aan de buitenkant fijn stof filtert, en daaronder een A klasse filter voor organische dampen. Die zal de oplosmiddelen in de meeste afwerkingsproducten tegenhouden. Werkt niet tegen ammoniak of formaldehyde.

De actieve koolstof in de filter reageert constant met de omgeving dus je moet die apart van de producten bewaren of in een luchtdichte verpakking wil je hem langer laten meegaan. Als je wil testen of de filter nog werkt moet je door het masker white spirit inademen of een ander sterk geurend oplosmiddel, en als je het ruikt is de filter verzadigd.

Een volgelaatsmasker is eigenlijk beter want de oplosmiddelen zou je ook van je ogen moeten houden, ik weet nog van mijn phyto cursus in school dat het merendeel van schadelijke dampen niet door de longen maar door de huid opgenomen worden! Maar daar ging het om extreem gevaarlijke producten in de landbouw.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.