Multi Razor Rack ofwel scheermessen rekje

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Ik kwam in contact met iemand die oude scheermessen verzameld cq gebruikt. Een wereld op zich....
Hij wilde graag een rekje waar hij zijn messen in kan hangen, wat kwasten op kan zetten en een laadje voor wat spullen. Beetje vintage look was het idee.
Leuke uitdaging, dus aan de slag gegaan. Gemaakt uit noten, het laadje heeft een frontje van beuken met slaap. Afgewerkt met twee lagen osmo en wat meubelwax.

IMG_1607.jpg

IMG_1758.jpg

IMG_1780.jpg

IMG_1818.jpg

IMG_1895.jpg

IMG_1897.jpg
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zeer mooi rekje.
De combinatie noten en beuk met slaap is zeer geslaagd.
Mag zeker gezien worden Avos.
Proficiat.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Dank voor de reacties, altijd leuk om te lezen en stimuleert weer om als eenvoudige hobbyist nieuwe uitdagingen aan te gaan!


Het is pas een scheermessenrek als deze er ook in hangen natuurlijk! :)

Ik heb gewoon zo'n ding met een snoertje eraan..:rolletjes: Maar ik zal een foto vragen als alles erin hangt etc.

Leuk project !! Hoe zit het greepje/dopje van in de lade ?
Gewoon gelijmd. Twijfelde nog even of ik via de achterzijde nog een schroefje erin zou draaien, maar heeft niet veel te houden. Of voorzie je problemen?
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
Puik rekkie !!!!
Maar met een hele kleine "modificatie " is dit toch een heel mooi rekje voor de beiteltjes .
Watersteentjes , slijp jiggie in het laadtje en klaar is Kees of avos :p

Vind dit te samen met het beitelbakkie van Roeland wel een hit voor een projectje voor het forum .


Dus maatjes de bij , wie maakt sketchup tekening haaklat erachter en op de muur ermee ( maar wel een spotje erop he moet wel gezien worden )
 
Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
Haha, zo had ik hem nog niet bekeken rendew..
Maar ja, waarom niet.

Lijkt me dan echt iets voor jou om er een mooie projectje van te maken, toch? :)

groet,
Arnout
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
De nieuwe eigenaar heeft twee foto's gestuurd waarbij je het rack gevuld ziet. Helaas geen geweldige kwaliteit foto's, maar heeft geeft toch een goede indruk van hoe het bedoeld is.
De eigenaar is er erg blij mee, ik dan ook! Dacht dat het wel leuk was om nog even zo te laten zien.

20150109_185448.jpg

20150109_185430.jpg
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Mooi projectje!
En inderdaad, het zou ook een mooi beitelrekje kunnen zijn.

Wie weet, als straks m'n tafel af is....
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Erg mooi!!!
Grappig dat er blijkbaar toch veel mensen een hobby hebben aan scheren, de meeste die ik ken zien het als een noodzakelijk kwaad :D
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Het is de kers op de taart Avos.
Prachtig gevuld en zeker een heel mooi project.
Op naar het volgende.
 

avos

Post veel
10 nov 2008
776
116
omg Haarlem
dank allemaal, de volgende projectjes zijn hier ook al voorbij gekomen.... Dus heb niet stil gezeten :)
Nu wat aanpassingen in de werkplaats doen.

Arnout
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.