Welke dremel kan ik het beste aanschaffen?

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
212
9
65
Drachten - Buitenpost.
Ik heb een nieuwe dremel nodig nu mijn oude Hoffmann het begeven heeft, ik zit nu te loeren naar een Dremel 4000 of zijn er andere betere of sterker machines in de handel?
Hij zal voornamelijk gebruikt worden om de schuren en slijpen van metaal en enkel voor hout of om in glas te graveren.
Mijn eerste was er een van Ferm maar die heeft het niet zo lang uitgehouden, de Hoffmann was wel iets beter maar ik zoek nu nog iets met meer vermogen. En gewoon op 230 voltt, accu's hoeft voor mij niet want die zijn altijd leeg als ik het moet gebruiken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Hed kijk eens op de site van de hazelaar uit soest. Foredom maakt ook zoiets. Of Google op slijper met hangmotor. Succes.
 

paulus

Actieve deelnemer
29 dec 2011
82
4
Wijchen
Ik heb zelf een machine van Proxon en die bevalt me vele malen beter als de Dremel die ik op mijn werk gebruik. Bij de Dremel blijft regelmatig de asvergrendeling hangen, bij langdurig gebruik voel ik dat de Dremel meer trilt als de Proxon. Als je beide machines in de hand houdt voelt de Dremel een beetje speelgoedachtig aan. Als ik me goed kan herinneren maakt het in prijs niet zo veel uit welke van de twee je kiest.

Groet Paul
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
212
9
65
Drachten - Buitenpost.
Nog eens goed gekeken en het was er één van Hofftech i.p.v Hoffmann.(blijkt toch ook een Chinees te zijn?)
Ik zal eens zoeken naar die Proxon of ik die ook kan vinden vanaf 140 watt.
Die met een hangmotor is mij zo ie zo al te duur ik moet eigenlijk wel klaar zijn met ongeveer 80 tot 100 euro.
Nu heb ik die Hofftech al gesloopt en de kop met zo'n 4 cm as eraf geslepen en die past met zijn diameter van 7,95 mm mooi in de spantang van 8 mm van mijn rechte slijper van Metabo
dus ik kan me eerst even redden en wachten tot dat ik tegen een leuke aanbieding aanloop.
Wordt vervolgt.
 

Robert Hardwoodie

Actieve deelnemer
15 feb 2013
615
1
+1 Proxxon.
Heb redelijk wat spul van hun, en ben erg tevreden, maar de "Dremel" die ik heb komt van de Hema:). Ooit met een verjaardag gekregen, ik dacht wat moet ik er mee. Ondertussen heb ik het ding al jaren en is niet stuk te krijgen:cool:
Mijn oom met een echte dremel, is inmiddels al aan zijn 3e machine begonnen.
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
+ 1 voor de proxxon van een tevreden bezitter. M.i. Is de kwaliteit en afwerking vele malen beter dan die van de dremel die ik gebruikte.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Ook hier een proxxon. Prima apparaat en gekocht na advies van een ex dremel gebruiker.
 
Laatst bewerkt:

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Beide heb ik in mijn bezit. De proxxon heeft wat speling in de kop daarom een dremel gekocht maar de proxxon doet het nog steeds mooier dan de dremel.
de dremel gebruik ik dus voor grof werk en de proxxon voor het fijnere.
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
212
9
65
Drachten - Buitenpost.
Ik heb vandaag een andere gebruikte dremel gekocht voor slechts €10,- van het merk: Livetime.
Blijkt precies de zelfde te zijn als de Hofftech alleen de naam is anders, en er misten de spantangen en de spanmoer maar dat was geen probleem want de oude had ik nog en paste precies.(Voordeel dat je nooit iets weggooit nu dus ook weer)
Draait als een tierelier en heb er nu ook een flexibele as bij en een standaard waar de machine aan kan hangen.
Zal nu niet meer veel gebruikt worden want met de metabo gaat uitstekend en heb daar geen toerentalverlies bij tijdens belasting.

Waarom geen originele Dremel of Proxon? de Dremel kost al gauw zo'n 80-100 euro en de Proxon is mij te licht
en qua prijs kon ik dit ook niet aan mijn neus voorbij laten gaan.
Iedereen bedankt voor de reacties.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.