Welk hout is dit??

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Bij het verwijderen van een mobiele unit kwam van het dak een plank te voorschijn. Ik heb geen idee wat het kan zijn (mijn kennis van alle houtsoorten is niet groot te noemen) en een zoektocht bracht me ook nergens. Ik ga er niet van uit dat het iets bijzonders ik, dan had het niet bij ons op een dak gelegen.

Kan iemand me verder helpen? Het is vrij gelig hout. Qua gewicht vind ik het wel meevallen. Voor de foto heb ik het wat nat gemaakt met water.

20141216_115310.jpg
 
A

Athanor

Guest
Robinia is anders wel zo'n beetje de zwaarste europese hardhoutsoort:confused:. Heb je ook een foto van glad kopshout?


Fons
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Bij het zien van deze foto had ik een soort van déjà vu... Ik dacht bij het zien van deze plank meteen aan de exemplaren waarop kazen hebben liggen te drogen. Die planken hebben vergelijkbare aangetaste (lees: zwarte) banen en/of kringen door inwerkend vocht van de drogende kazen... Geen idee of dat hier ook het geval is, maar het stukje wat je laat zien doet daar wel sterk aan denken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.