Limburg, Brunssum. Gezocht : Houtwerkers, draaiers, snijders, cursus.

Dolledokus

Nieuw lid
18 mrt 2012
9
0
Hallie hallo allemaal, Dries uit Brunssum hier. ;)

Mensen, ik ren nu toch al een tijdje rond hier. Meld me niet akelig veel, zeg maar gerust niet, lol. Maar nu heb ik toch eens een vraagje.

Weten we in de buurt houtwerkers te zitten? En dan toch een beetje de omgeving Brunssum (dit i.v.m het niet mogelijk zijn tot ver reizen. Lang verhaal, lichamelijk iets.)
Het leek me eens leuk om een kijkje te mogen/kunnen nemen bij iemand. Om daar dan weer wat van te leren bijv. Ik denk dan aan draaibank, houtsnijden. Kleine dingen zoals wandelstokken snijden, poppetjes snijden. Draaibank dingen zoals schalen draaien (pak em beet 40cm doorsnee), of andere dingen. Niks groots in ieder geval. Banken of tafels begin ik niet eens aan, das vaak te groot voor mezelf, (plus ik kan er geen kont van!) en mijn werkplaatsje is daar te klein voor ;) Een heuse tweezitsbank past niet eens, hahaha!!

Ook zoek ik al een tijdje naar een cursus hier in de buurt. Maar dan zit je al snel in Belgisch Limburg. En reizen is voor mij een beetje een no no. Stadje of dorpje verderop okay, maar 45min heen en 45min terug, dat doe ik beter niet. Is er iets in de buurt dat jullie weten? (omgeving Heerlen bijv.) Wat ook nog betaalbaar is ook. Je ziet soms cursussen en dan schrik ik me onnozel wat ze zich durven vragen voor een paar uurtjes. Zo word ik ook rijk ja. :p

Liefste vond ik dus iemand, die het leuk vind me een en ander uit te leggen, cq bij te brengen. En dat hoeft echt niet op wekelijkse basis te zijn. Gewoon eens af en toe, of een enkele keer. Dingetjes opdoen, opsteken, iets leren van een ander. Ik roep eens een voorbeeld: Zaaglinten (voor je lintzaag) op maat maken. (heb een stomplasmachine, snap het wel, maar kan het niet. Evt gebruik ik de verkeerde materialen, geen idee) Hoe gebruik je het beste die of die guts/beitel op je draaibank. Want ik maak vast en zeker klassieke fouten daarbij. Kleine tips and tricks zijn dus meer dan welkom. En wellicht ook gewoon een gezellig samen zijn. Kopje koffie erbij, pijp of sigaretje opsteken... Je snapt em wel.

Zijn die er? Is er misschien iemand hier uit Brunssum zelf die dat leuk lijkt?
Ik rommel nu al een aantal jaren aan met hout, en das best leuk. Maar scholing heb ik hier nooit in gehad. Ik prul dus maar wat. Das ook leuk uiteraard. Maar enige uitleg is soms toch wel handig.
Weten we iets, kennen we iemand? Laat het gerust weten, ik hoor het graag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.