Amerikaans noten tafelblad opgedikt. Wat vinden jullie van het eindresultaat?

TonyVeekens

Nieuw lid
18 dec 2014
3
0
Valkenswaard
notentafel.jpg
Vorige week deze mooie tafel afgemaakt.
Van mooi geschaafde Amerikaans noten planken met met een strak RvS onderstel.
4 cm massief en 4 cm opgedikt. afgewerkt met een structuurolie.
blijft toch pracht hout dat noten.
Wat vinden jullie van het eindresultaat?
Super leuk werken bij
http://natuurlijktafelen.nl

tot de volgende!


 
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum!

Fraaie start heb je met deze tafel!


Fons
 
Laatst bewerkt:

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Mooie lamp! Persoonlijk ben ik altijd nieuwsgierig hoe iets is gemaakt en welk techniek is toegepast wat betreft het tafelblad. Nu zie ik het als een goedkope advertentie.
 
Laatst bewerkt:

TonyVeekens

Nieuw lid
18 dec 2014
3
0
Valkenswaard
Mooie lamp! Persoonlijk ben ik altijd nieuwsgierig hoe iets is gemaakt en welk techniek is toegepast wat betreft het tafelblad. Nu zie ik het als een goedkope advertentie.

Het blad bestaat uit een aantal planken van 20 cm breed en 4 cm dik deze planken zijn met lamello´s verlijmd, daarna gevlakt en geschaafd.
zowel de kopse kant als de zijkanten heb ik opgedikt door overal een rand af te zagen en deze als het waren omgeklapt onder het blad te verlijmen. zodat de mooie houttekeningen gespiegeld doorlopen.
Het blad is behandeld met een aantal lage structuurolie, zo komen de mooie houtnerven nog sterker naar boven!
RvS pootje eronder, é voila!

Bedankt voor de interesse!

- - - Updated - - -

Ook ik ben erg nieuwsgierig naar de productiemethode. Zou je hierover eaa willen vertellen ?

Het blad bestaat uit een aantal planken van 20 cm breed en 4 cm dik deze planken zijn met lamello´s verlijmd, daarna gevlakt en geschaafd.
zowel de kopse kant als de zijkanten heb ik opgedikt door overal een rand af te zagen en deze als het waren omgeklapt onder het blad te verlijmen. zodat de mooie houttekeningen gespiegeld doorlopen.
Het blad is behandeld met een aantal lage structuurolie, zo komen de mooie houtnerven nog sterker naar boven!
RvS pootje eronder, é voila!

Bedankt voor de interesse!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.