Zaagtafel budget 250 euro

vercouluh

Nieuw lid
6 dec 2010
17
0
Ik heb opzoek als hobbyist naar een leuke zaagtafel voor wat hobby klusjes. Zoals houtwerk in huis/tuin af en toe wat speelgoed projecten voor mijn neefjes. Mijn budget is niet heel groot en besef me ook dat ik voor dit geld geen professionele machine heb. Maar nu is mijn vraag wat er wel mogelijk is voor een budget van €250.
 

Erik_O

Actieve deelnemer
22 aug 2014
56
0
Enschede
Nieuw zal dat lastig worden. Binnen je budget heb je volgens mij alleen keuze uit een of twee chinese modelletjes die onder verschillenden merknamen (einhell, gude, etc) worden verkocht. Daar zou ik persoonlijk van wegblijven, dan kun je m.i. beter doorsparen voor een groene bosch PTS10. De koop je op interrnet voor zo'n 375 euro.

Om binnen je budget te blijven kun je marktplaats op. Dan hangt het er van af wat er bij jou in de omgeving te krijgen is. Als je 400 kilometer moet rijden om misschien een zaag te kopen gaat een budget er ook zo doorheen...
 

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Met een beetje geluk tik je een tweedehands Metabo of Dewalt op de kop.
Ik heb beste wat negatieve verhalen over de groene bosch gehoord maar zelf nooit gebruikt.
Ik heb zelf een Metabo TS 250, hartstikke leuk en draagbaar. Maar verwacht van zo'n 'jobsite' zaagtafel geen wonderen qua nauwkeurigheid en als je waarde hecht aan afzuiging al helemaal.

Echter als je beginnend klusser bent en op je decoupeerzaag bent uitgekeken zul je ongetwijfeld heel veel met zo'n ding kunnen! Ik heb er een goed zaagblad op gezet en wat hulpstukken gemaakt, dan kun je er verdraaid veel mee!
 
Laatst bewerkt:

Swave

Actieve deelnemer
19 sep 2013
145
1
Rotterdam
tweedehands inderdaad of een (tweedehands) cirkelzaag kopen, er een tafel omheen maken en het overgebleven budget opmaken aan accesoires/hout
 

vercouluh

Nieuw lid
6 dec 2010
17
0
Dankje voor jullie reactie's! Ik ga inderdaad eens even verder sparen en dan eens kijken voor een Heb het draadje van Koekie1982 gelezen en dat klonk erg goed.
 

Koekie1982

Actieve deelnemer
25 aug 2014
79
1
Lemen was mij voor! Ik ben er erg tevreden over. Karwei heeft nu 25% korting op Bosch app. Weet niet of zij de pts10 in het assortiment hebben? Maar ik ben er voor mijn (hobbymatig) gebruik erg tevreden over. Succes :)
 

vercouluh

Nieuw lid
6 dec 2010
17
0
Is het verstandig om voor de versie te gaan met onderstel? Of kan ik beter de versie zonder onderstel kopen en zelf een degelijk onderstel lassen wat verrijdbaar is?
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Tja dat kan je best zelf beslissen, maar we gaan je natuurlijk wel helpen met die beslissing!

Ikzelf heb de zaag op een lowbudget-afgedankte-workmate-look-a-like gebout. Maar ik hoef 'm niet te verplaatsen
In de draad van koekie1982 staat dat luxe klap onderstel zodat je 'm kan verplaatsen. Ik heb dat nooit live gezien, maar als ik het zo zie, heb ik de indruk dat je niet veel wind aan vloeroppervlak. want op zijn kant met het klaponderstelletje lijkt ie net zo breed.
Dus als je zelf wat lassen kan, zou je wel eens iets kunnen maken dat je hem gewoon tegen een muur aan rijdt. Als je de poten aan een zijde niet aan de onderzijde verbind kan je 'm over/om een andere machine heen rollen. Of de prullebak. Ik noem maar wat.
Voordeel van het kantel systeem van bosch is dat je 'm makkelijk kan uitzuigen aan de onderzijde.
 

Koekie1982

Actieve deelnemer
25 aug 2014
79
1
Ik heb hem zonder onderstel. Dit omdat ik hem verplaatsen wil. Het verrijdbare onderstel is vrij prijzig, dus zelfbouw kan interessant zijn. Zelf heb ik hem op een workmate staan en als ik hem niet gebruik ik de stellingkast. Beetje wat je zelf prettig vind.
 

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
545
154
Zutphen
Kijk ook even op marktplaats doe het zelf naar Kity of soms verkeerd gespeld Kitty, een prima mark met onderstel; wielen kan je er zelf onder zetten.
voor 400 euro heb je zelfs al combinaties, een zaagtafel rond de 250 is een prima koop.
 

vercouluh

Nieuw lid
6 dec 2010
17
0
Ik heb gisteren de Bosch PTS10 besteld. Ik heb er geen onderstel bij gekozen. Deze ga ik zelf maken aangezien ik hem zelg goed wil gaan inpassen in de garage. Als ik hem niet gebruik moet ik hem weg kunnen stoppen onder de werkbank.
 

kyomity

Actieve deelnemer
7 jan 2015
32
0
Ik ben ook op zoek naar een degelijk toestel met een even genepen budget. Ik heb ook gedacht over het zelf maken van een zaagtafel met een cirkelzaag, maar dan heb je meestal al een zaagtafel of ander precisiemateriaal nodig om je zaagtafel een beetje haaks (rechte hoeken) en mooi af te werken.
De bosch PTS10 zit ook in die prijsklasse, maar is deze dan effectief zoveel beter? Want ik las er ook al verschillende andere dingen over...
 

kyomity

Actieve deelnemer
7 jan 2015
32
0
Hai MichelvdD! Dank je!

Het probleem is dat ik een Belg ben, tot bij jullie rijden kost me direct een dagje (ik woon bijna tegen frankrijk) en dan komen de benzinekosten er ook nog bij...
Op 2e hands websites kom ik bij ons bijna enkel rommel tegen... Behalve deze: een FESTOOL CS 70 EB voor € 950. Maar dat krijg ik niet verkocht bij m'n vrouw jammergenoeg.
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Misschien moet je eens kijken bij axminster:

http://www.axminster.co.uk/wood-wor...orking/sawing/saw-benches?dir=asc&order=price

degelijke machines, voor een aardige prijs. Voor de TS-200 betaal je bv 250 euro (incl. btw, excl. verzendingskosten)
501242_xl.jpg

En je kan er later nog accessoires bij aanschaffen (verlengtafels, verbreding, roltafel, onderstel, afzuiging,...)
 

kyomity

Actieve deelnemer
7 jan 2015
32
0
Ziet er inderdaad fijn uit, maar door de verzending die €109 kost denk ik dat ik misschien toch beter continentaal blijf...
Ik ga wel eens op zoek naar een reseller van dit merk hier, hopelijk doen ze ook die koppelverkoop met de accessoires!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.