Bamboe buigen?

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Net kreeg ik een telefoontje van mijn schoonmoeder of ik een stok kan maken van bamboe met een gebogen "haak" aan het uiteinde waar mee ze dingen naar zich toe kan halen. Bamboe omdat dat lekker ligt is. Dus ik gelijk denken. Kan je bamboe in kokend water weken tot je het buigen kan, net zoals sommige houtsoorten?
 

armadaman

Post veel
10 okt 2010
1.276
5
Barendrecht
Hallo Kees
In mijn vorige hobby, vliegers bouwen werkte ik veel met bamboe. Wat ik me uit die tijd herinner is dat je er eigenlijk niet zo veel mee kan. Nu praat ik dus over het bamboe wat je in de winkels/tuincentra kan kopen. Omdat dit al te lang onderweg is is het onbruikbaar geworden. Het spul aan de binnenkant is een soort schuim geworden en de vezels aan de buitenkant zijn eigenlijk verhard. Ik wilde ze gebruiken voor de bouw van een eddy trein. maar ik kreeg het nooit meer gespleten. Misschien met groen/vers bamboe heb je meer geluk. Omdat dit als onkruid groeit heb je meer kans daar aan te komen.
suc6 hugo
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Kijk dat zijn goeie tips. Vannacht had ik een ander ideetje. Als ik een gevorkte tak neem dan kan ik daar heel snel een haak aan een stok van maken (Ja ja, goed naar Roy Underhill gekeken). Ik geloof dat het de bedoeling is dat het vanmiddag al klaar is! Dat ga ik met bamboe zeker niet redden.
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Ja was ook mogelijk geweest, maar het probleem heeft zichzelf opgelost. Ze had in de berging nog een oude bamboe wandelstok staan.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.