Welke multiplex nemen?

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Mijn volgende projectje wordt een speelgoedkist voor de dochter.

Daarvoor ga ik de toy chest van John Peters nabouwen.
Hij gebruikt Baltic birch maar ik heb geen idee wat daar de vertaling van Is, iemand een idee?
Het mag ook een andere soort zijn, als het maar mooi Is als het overschilderd is.

Tot nu toe heb ik enkel gewerkt met meranti multiplex.
 

C. Zaballa

Nieuw lid
17 okt 2013
9
0
Baltic Birch is beuken multiplex. Ik ken de toy chest van John Peters niet, maar ik verwacht dat het met elke vorm van multiplex wel te maken valt, zeker als je het daarna wil schilderen.
 

C. Zaballa

Nieuw lid
17 okt 2013
9
0
Bedankt voor de correctie, was iets te snel met typen ;) Berken multiplex vind je overigens gewoon in de bouwmarkt, beuken ben ik in de lokale bouwmarkt nog niet tegen gekomen.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Net gebeld naar de houthandel en het zal meranti multiplex worden en de kaders die erop komen zullen in rode Noorse zijn, kwestie het budget niet te overbelasten.
 

balkensplinter

Actieve deelnemer
29 sep 2008
44
6
Goedenavond,

Over beuken multiplex herinner ik mij nog een aardige anekdote. Enkele jaren terug informeerde ik bij een grote houthandel in de buurt of zij ook beuken multiplex leverden. Dit was niet voorradig maar als ik een grotere hoeveelheid afnam konden ze het wel bestellen. Op mijn vraag wat met een grotere hoeveelheid bedoeld werd moest even gerekend worden. Bij afname van minimaal 900 platen van 1 dikte was het geen probleem om te bestellen. Ik heb ze vriendelijk bedankt en prachtig balti birch gebruikt wat wel in alle handelsdikten op voorraad was en per plaat gekocht kon worden.

Groet,

Balkensplinter
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Goedenavond,

Over beuken multiplex herinner ik mij nog een aardige anekdote. Enkele jaren terug informeerde ik bij een grote houthandel in de buurt of zij ook beuken multiplex leverden. Dit was niet voorradig maar als ik een grotere hoeveelheid afnam konden ze het wel bestellen. Op mijn vraag wat met een grotere hoeveelheid bedoeld werd moest even gerekend worden. Bij afname van minimaal 900 platen van 1 dikte was het geen probleem om te bestellen. Ik heb ze vriendelijk bedankt en prachtig balti birch gebruikt wat wel in alle handelsdikten op voorraad was en per plaat gekocht kon worden.

Groet,

Balkensplinter

LOL! 900 platen! dan kan je beter zelf een houthandel beginnen :p
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Heel mooi! Zou ook goed staan aan het voeteneinde van mijn dochtertjes bed. Plaats je nog wat foto's van de bouw aub?
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Op 2 manieren.. de eerste is de makkelijkste.. Als je een reactie aan het plaatsen bent, zie je bovenin een aantal icoontjes staan. 1 daarvan is het image icoon, klikken en dan zie je en nieuw venster met 2 tabjes. Van je pc uploaden of een link van een externe host als photobucket oid. het wijst zich vanzelf.. succes!
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Onderaan ff op full site zetten, dan kan het wel.. terug naar mobiele versie kan met een pulldown menu helemaal rechts onderin.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
20141212_122457.jpg

20141212_154626.jpg

Bedankt voor de info...

Dit is (zoals meestal) een projectje tussen de soep en de patatten door dus dus de volgende updaten komt wanneer hij komt...
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Dat krijgt mooi vorm!!! Zou hier ook mooi staan, ik bekijk met plezier je foto's! Heb je de poten ook met de lintzaag gedaan? Ik zag het zo gebeuren in het filmpje, maar veronderstel dat het ook lukt met de wipzaag...
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
Dat krijgt mooi vorm!!! Zou hier ook mooi staan, ik bekijk met plezier je foto's! Heb je de poten ook met de lintzaag gedaan? Ik zag het zo gebeuren in het filmpje, maar veronderstel dat het ook lukt met de wipzaag...

De poten zijn met de lintzaag gedaan en dan de ronding mooi gladgeschuurd. Met een wipzaag moet dit ook wel lukken volgen mij, zolang de materiaaldikte niet groter is dan het zaagblad natuurlijk.
 

Tomtesteron

Actieve deelnemer
27 mei 2014
326
1
20141229_163224.jpg
Vandaag nog wat kunnen verder doen.
Enige waar ik nog niet uit ben Is hoe ik het deksel ga maken. Heb geen domino om houten latten rond de multiplex te bevestigen als afwerking.

Omdat het toch geverfd wordt dacht ik misschien het reliëf van de rand rechtstreeks in de multiplex te frezen en deze dan bij te plamuren en dan schilderen... Slecht idee misschien?
 

Marc v B

Nieuw lid
15 nov 2014
10
0
Den Haag
..
Daarvoor ga ik de toy chest van John Peters nabouwen.
Ik was gisteren een aantal filmpjes aan het bekijken op youtube en struikelde over een filmpje van John Peters die een toy chest maakte.
En ik dacht, hé, die kist ken ik!

Geeft direct aan dat jouw replica-traject succesvol geslaagd is! ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.