Tijd om me voor te stellen!

HaJé

Nieuw lid
14 jul 2012
15
0
Den Haag
Hallo 'fellow woodworkers!


Na lange tijd op dit forum rondgekeken te hebben (waarbij ik al menigmaal goed op weg geholpen ben door jullie), vind ik het wel eens tijd geworden om mij voor te stellen.

Sinds mijn pensionering onlangs kan ik mij helemaal wijden aan mijn nieuwe hobby houtbewerken. Ik heb jarenlang in de gezondheidszorg gewerkt (vooral praten!) en vindt het heerlijk om nu met handen en (hoofd!)te werken.

Ik heb een heel klein schuurtje voor mijn werkzaamheden, zo klein dat ik regelmatig naar de tuin moet uitwijken. Omdat dat niet altijd kan, komt er binnenkort een grotere schuur in de tuin waar ik ook ruimte zal hebben voor een stationaire zaagmachine en een vlak- vandiktebank. Spannend!

[FONT=Tahoma, sans-serif]Mede door de beperkte ruimte heb ik mij toegelegd op kleine meubels en kistjes. Vooralsnog vindt afname plaats in de kring van familie en vrienden, maar hoop die klantenkring in de toekomst wel uit te breiden[/FONT]:eek: .


Een paar voorbeelden van eigen werk:


Een kistje van iep, waarop ik de haakse slijper met een raspschijf heb losgelaten:


Iep-kastanje-mishandeld-Arie01.jpgIep-kastanje-mishandeld-Arie02.jpgIep-kastanje-mishandeld-Arie03.jpgIep-kastanje-mishandeld-Arie06.jpg




Een wasmand gemaakt van essenhout, de panelen zijn gevlochten uit 2mm dikke stroken; het deksel kan in delen open. Zo kan klein wasgoed erin gegooid worden zonder de hele wasmand onder de wastafel uit te trekken.


wasmandfeb2013_002.jpgwasmandfeb2013_004.jpg


Voorwie meer wil zien, kijk eens op mijn site: haje-inhout.nl

HaJé
 
Laatst bewerkt:
A

Athanor

Guest
Welkom op het forum Hajé!

Mooie startpresentatie met organische vormen in het kistje en strak lijnenspel in de wasmand! Fijn dat je nu een ander aspect van jezelf tot uitdrukking kunt brengen:) Ik werk nog in de gezondheidszorg in een luister/praatfunctie en vind houtbewerking een geweldige uitlaatklep/compensatie voor het werk. Maar hoop binnen een half jaar dezelfde stap naar een nieuwe levensfase te kunnen maken!


Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.