Speksteen inleg?!?

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis
Hallo allemaal,

Al een tijdje zit ik met het idee om speksteen in te leggen in een deksel van een kistje. Verdere details heb ik nog niet maar ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee had? Hierbij bedoel ik een massief stuk steen van rond de 10 bij 10cm. Heeft iemand misschien ideeen over de krimp of uitzetting van het hout of steen dat roet in het eten gooit? Alvast bedankt voor de reactie.

groete,

Lars
 
A

Athanor

Guest
Ik heb geen ervaring met speksteen in een kistje, maar wel het betegelen van een wand achter een speksteenkachel. Het lijkt me geen probleem als je de tegel met een flexibele lijm in het deksel plakt bijv. met een polymeerkit. Lijkt met echter wel een topzwaar teksel te worden tenzij je een dun plakje speksteen weet te regelen.


Fons


P.S. Welkom op ons forum!
 

Tinker55

Actieve deelnemer
30 okt 2013
202
5
Hardenberg
Ik heb wel wat geëxperimenteerd met speksteen; o.a. ombouw voor klokjes gemaakt etc. Speksteen laat zich heel makkelijk bewerken met een zaag of grove rasp (fijne afwerking met watervast schuurpapier). Let wel op wat je voor stuk koopt als je besluit vanaf ruwe steen te gaan bewerken; er lopen nogal vaak scheuren door welke bij bewerking hinderlijk zijn.
Lijkt me een leuk project; ben benieuwd hoe e.e.a. vorm gaat krijgen; succes !
 

Lars.

Post veel
26 nov 2014
851
63
Thuis