koekoeksklok schuren

alede

Nieuw lid
8 mrt 2010
4
0
zoals de titel zegt: ik wil mijn koekoeksklok gaan opschuren en daarna beitsen in walnootgrijs
er zijn natuurlijk veel kleine details: hoe ga ik dat schuren?
kan het met elektrisch gereedschap? wat heb ik dan nodig?
dank alvast voor het antwoord
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik zou voorzichtig zijn met elektrisch schuren op fragile details. Bovenal moet je dan maar net een machientje hebben die dergelijke profielen aankan. beter is gewoon met de hand schuren en geduld hebben. Voor lastige vormen gewoon een contra-houten malletje maken waar je het schuurpapiertje omheen doet. Wil je persé iets elektrisch proberen bekijk dan eens de Elektrische schuurmachine van Dremel. Die heeft in de set veel apparte rubberen blokjes zitten voor veel verschillende profielen. Maar goed ik zou het met de hand doen en evt. een schrapertje voor de wat grotere oppervlakken.
 

alede

Nieuw lid
8 mrt 2010
4
0
dank voor het antwoord
heb even gegoogled op dremel, wat voor iets zou ik moeten hebben?
en wat logen betreft, hoe doe ik dat?
 

alede

Nieuw lid
8 mrt 2010
4
0
dan liever maar niet logen..
ben op een dremeltje uit geweest..
wil toch diegene hebben die uit de handel is ;)
waarom zou dat gebeurd zijn?
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Geen flauw idee, maar hij is alleen geschikt voor fijn werk. De mijne was doorgebrand toen ik de messen van rabbatdelen van mijn houten schuur er mee deed. Ik ben toen dan ook maar overgstapt op een festool Duplex. veel beter....
 

Donald Duck

Actieve deelnemer
9 mrt 2010
147
1
Hoboken
Ik heb een Fein Multimaster voor fijne werkjes. Die schuurt en polijst fantastisch. Er is een Bosch variant van maar men heeft me verteld dat die van binnen plastieke tandwieltjes heeft... Kijk maar eens op http://video.google.com/videoplay?docid=7633309458999903712#. Heb er onlangs oude roofing uit mijn zinken dakgoot gekrabt (met de hand was dat onmogelijk) en een nieuwe slot mee geplaatst. Duur maar zeer tevreden van.
 

alede

Nieuw lid
8 mrt 2010
4
0
inmiddels heb ik de multitool (die uit de handel is genomen) vanuit belgie ;)
ik laat de resultaten nog wel es zien
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.