documenten koffertje

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo,

een opdracht op school was om een documenten koffertje te maken. we kregen van de docent een tekening er van en de keuze van hout mochten we zelf maken.
van het koffertje zijn de zijkanten kersen, buitenkant boven en onder zebrano en de binnenkant esdoorn. de tandverbindingen zijn compleet met de hand gedaan wat ik voor de eerste keer toch best wel strak vind.
IMG_0433.jpgIMG_0434.jpg

ik hoor graag wat jullie er van vinden.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
Bedankt voor alle complimenten. Het zebrano is gewoon fineer. Ik zit op het bouw en interieur college in Nieuwegein opleiding ontwerpend meubelmaker, het cijfer was een 7.
 
Laatst bewerkt:

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Mooi koffertje hoor!
En een 7 is een mooi cijfer, maar met alleen de foto's zou ik het hoger inschatten.
Maar de leraar zit er natuurlijk met een vergrootglaasje naar te kijken zoeken naar foutjes :D
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Het ziet er zo gewoon heel netjes uit. Als ik een aanmerking mag maken dan is dat de kwaliteit van het hang en sluitwerk. Dit is veel te gewoontjes voor zo'n leuk koffertje. Uit financiële overwegingen is deze keuze van een student goed te billijken.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Hallo Jordi,

Mooi koffer met passende houtsoorten!
ik sluit mij aan bij Wim wat betreft het h&s. Daarnaast vraag ik mij af of de interieurbekleding aansluit op het deksel, of is dat juist niet de bedoeling, of is het gewoon gezichtsbedrog?
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Erg mooi gemaakt koffertje! Tandverbinding ziet er super strak uit.

Klein puntje van kritiek, ik vind de gespiegelde plankjes aan de kant van het handvat iets minder goed uitpakken. De nerf loopt van links achter naar rechts omhoog, allen bij het laatste plankje loopt de nerf nu de andere kant op.
 

jordiij

Actieve deelnemer
13 jan 2012
237
0
Leusden
hallo,

@wim kluck het hang en sluit werk vind ik zelf ook niet echt mooi alleen dit was keuze van de school ik heb het nog er over gehad of ze niks anders konden bestellen alleen dat was niet mogelijk.

@hunto de interieur bekleding sluit wel aan op de deksel alleen dit gaat maar voor 7mm de deksel in.

@ coko bedoelt u het fineer op de bovenkant? hier kon ik helaas niks anders aan doen aangezien dit fineer was wat op een laag papier zat gelijmd waar door het gewoon uit een groot vel kwam dus had ik geen keuze van de spiegeling en zo.

het feit dat het een 7 is geworden licht er aan dat de docent vind dat ik te langzaam werkte terwijl ik hem wel als eerste af had. het langzame werken kwam er door dat er sommige mensen in de klas gewoon uren een machine bezet hebben alleen dat begrijpt de docent niet.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Hahaha...docenten:D

Maak je inderdaad niet te druk over dat cijfer!
Dat is al eeuwen hetzelfde.
Ooit moest ik met elektronica een schakeling solderen. Op het experimenten bord zitten dan 50 soldeerpunten dicht bij elkaar. Elk soldeerpunt staat in verbinding met andre punten op het bord.
Door in die 50punten een aantal draden te solderen werkt je schakeling.
Ik krijg een 6 voor mijn werk zaakje werkte maar was niet netjes genoeg. ( idd ik was als eerste klaar)
Maar een klasgenoot kwam niet uit de schakeling en zat met zweet op zijn voorhoofd.
Gaat de leraar even de klas uit, hebben we de soldeerblokken op de borden omgewisseld dus hij had mijn soldeerwerk. En ik zat zijn gepruts vast af te breken.
Krijgt hij een 8 voor hetzelfde blokje hahahhaaaa Kon moeilijk zeggen dat ie met 2 maten meet, maar ik wist toen wel dat een cijfer bij een praktijk vak toch erg afhangt van hoe aardig de leraar jou vind.
En nee mij mocht ie niet, maar dat wist ik daarvoor al.

Kortom, neem eens een rolletje snoep voor de meester mee, en spreek 'm niet tegen! EN wees vooral niet bijdehand:mad:


EDIT: nee ik scheer niet alle leraren over een kam, er zijn ook een hoop goeie tussen hoor!
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
@ lemen HAHA leuk verhaal

Mooi koffertje hoor en inspirerend.
Was laatst via marktplaats op een machinefabriek inboedel verkoop gestuit en vroeger zaten de boren en toebehoren vaak in houten kistjes/koffertjes.
ik heb daar wat klein spul gekocht en toen ik wegging buiten even stiekum in de container gekeken en een heel mooi kistje 40cmx25cm gevonden, dit ben ik nu aan het opknappen.
succes met je studie...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.