Een multifunctionele bank van een Aussie timmerman

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
De truuk is een goede template maken die past bij de buizen die je gebruikt, maar ik vind het een reuze leuk ontworpen bankje en een super enthousiaste meubelmaker, die met heel bescheiden middelen werkt. Zo kan het ook!

jaap

 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Lol, dat is gewoonweg een exacte copie van het origineel, met uitzondering van de poten. Maar wel knap gedaan!

Hieronder het origineel:
Coffee-Bench.jpg



Met site van de ontwerpster: http://www.furniii.com/2012/11/coffee-bench-design-by-karolina-tylka/
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.755
145
Rotterdam
Grappig, en wat een enthousiaste presentator!
Ik vraag me alleen af hoe stabiel de bank in de lengterichting is. Alles staat of valt bij de vier klem geslagen buizen.
Op de lange termijn zal er speling komen en klapt ie links of rechtsom. Denk ik.
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Zow, knap zeg ... Ik wil er eentje op het terras van de zomer, maar ik ga voor een (hardere) houtsoort gaan ;) maybe Padoek en de buizen Alu nemen desnoods iets meer diameter :p kan ik iets breder gaan denk ik zo op eerste zicht.

Maar eerst mijn kasten in de woonkamer afwerken ... en dan de kasten in de veranda en dan misschien ... mja werk genoeg voorlopig.
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Ik loop al langer met idee om dit bankje/tafeltje te willen maken, althans proberen....
Zijn er hier leden die dit al eens gedaan hebben? Is er iemand die hier de mallen van heeft?
Ik ben namelijk nog niet zo bedreven in houtbewerking en zie mezelf dan ook een mal maken die niet goed blijkt te zijn.... En dan de kosten? Ik las dat er 6 bladen multiplex 240x120cm nodig zijn om te maken, daarmee wordt het geenszins een goedkoop bankje. Vandaar mijn vraag of er iemand een mal ter beschikking heeft?

Het lijkt me wel een mooi project voor dit voorjaar.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Kijk eens bij de woodwhisperer die heeft een vergelijkbare bank gemaakt
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Die had ik inderdaad al zien staan (en gedownload) maar had graag fysieke mallen gehad als deze er zijn? Misschien ben ik te bang aangelegd maar weet niet of ik deze 1 op 1 over weet te zetten..... Het vertrouwen in eigen kunnen is met tijd en wijlen niet erg hoog... Zoals iemand hier als onderschrift gebruikt: ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had.

Misschien dat ik eerst eens een mal uit mdf probeer te maken, dat heb ik nog wel liggen en dan kan ik ook een foutje permiteren.
 

WR1944

Oud hout
Die had ik inderdaad al zien staan (en gedownload) maar had graag fysieke mallen gehad als deze er zijn? Misschien ben ik te bang aangelegd maar weet niet of ik deze 1 op 1 over weet te zetten..... Het vertrouwen in eigen kunnen is met tijd en wijlen niet erg hoog... Zoals iemand hier als onderschrift gebruikt: ervaring is iets dat je krijgt net nadat je het nodig had.

Misschien dat ik eerst eens een mal uit mdf probeer te maken, dat heb ik nog wel liggen en dan kan ik ook een foutje permiteren.

Gewoon proberen, dan krijg je snel genoeg ervaring. Streef naar perfectie met de nadruk op streven. En ook al is het niet perfect, zolang het bruikbaar is heb je toch wat bereikt. En je moet nooit bang zijn om fouten te maken. Vaak leer je daar het meest van.

Presenteer je maak-proces hier dan krijg je genoeg aanwijzingen om je in de goede richting te sturen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.