Ideeen voor project voor beginners?

Snipper

Nieuw lid
1 dec 2014
10
0
Hallo allemaal,
Ik heb me net op dit forum aangemeld en ik zie hier de prachtigste dingen voorbijkomen, maar veel gaat mij nog echt boven de pet. Ik vroeg me af of iemand misschien leuke suggesties heeft voor projectjes voor echte beginners op het gebied van houtsnijden. Mijn opa sneed vroeger altijd mooie figuren in klompen, dat is waar ik nu ook een poging tot doe. Ik heb ook nog wel wat andere kleine, leuke projectjes, maar ik ben wel benieuwd naar andere eenvoudige ideeën. Iedereen is immers ooit een beginner geweest :)

Bedankt voor de inspiratie!
 
Hoi Snipper, probeer eens schors te snijden. Ik heb hele leuke dingen kunnen snijden in acacia schors( zie website). Dit snijdt erg fijn en je kunt gemakkelijk diep snijden. Ik heb het voorrecht aan de rand van de veluwe te wonen en weet waar veel oude acacia's staan. Enkele zijn dood maar staan nog wel. Het schors zit dan los en is droog. A.s. zaterdag geef ik een besloten workshop woodsman/greenman snijden en heb een zak vol schors kunnen verzamelen. Zacht en nat hout snijd fijn zorg voor een goed mes wat voor jou snij manier van toepassing is. Draag een werkhandschoen met de hand waar je het werkstuk vast hout. Dit scheelt pleisters. Zoek op youtube maar een naar carving cottonbark.Gr Edwin
 
Laatst bewerkt:

houtkever

Actieve deelnemer
13 nov 2013
179
11
Renkum
Een woodspirit is altijd leuk om mee te beginnen. Of een santa dit is met weinig gereedschap en kennis te doen2014-11-30 16.04.55.jpgEen mannetje in de maan is ook leuk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.