Voorstelrondje

stefanjonas

Nieuw lid
6 mei 2010
13
0
Wierden
Bij deze even een stukje om mijzelf voor te stellen.

Hallo allen, ik ben Stefan, woonachtig in het prachtige Twente, en werkzaam als 'werkvoorbereider' voor onderhoudswerk op het gebied van groen bij een gemeente in deze regio.

Mijn interesse in het hout ligt vooral bij het begin van de 'houtketen'; namelijk de boom en het hout op stam.
Ik houdt mij als hobby bezig met motorzagen, 'zwaar werk' meubels maken (dus van stamhout of schaaldelen) en af en toe probeer ik het e.a. qua carving. Ook mag ik graag dingen als nestkasten, ooievaarsnesten of dergelijke zaken maken, en decoratieve houten versierselen probeer ik ook zo af en toe...

2014-04-12 17.11.35.jpg
2014-06-30 21.42.35.jpg
Eekhoorn uit Notenhout.jpg
 

bertd

Actieve deelnemer
13 sep 2011
129
0
Welkom,
leuke eekhoorn, moet ik ook een proberen!
Je hebt waarschijnlijk wel vlotte toegang tot vers hout met zo'n job?
 

stefanjonas

Nieuw lid
6 mei 2010
13
0
Wierden
Die toegang tot vers hout valt tegen... Beleidsregeltjes laten dat niet toe...:mad:
Maar ondanks dat denk ik dat ik er toch makkelijker aan kom daardoor dan vele anderen.
 

kreidler

Actieve deelnemer
1 aug 2013
181
0
Lochem
Welkom,ben idd ook benieuwd voor welke vogel dit is.
Mooi gemaakt,douglas blijft mooi hout ervoor.

Pascal
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik zou bijna 'welkom' typen, maar je bent al eeuwen lid van het forum :)

Leuke werkstukken, en jaaaaaa ik ben ook benieuwd voor welke vogel de kast is.

De hertekop is ook gaaf! En hopelijk komt daar inderdaad een tekening van vrij. ( heb je ook een eland en een rendier??? )
 

stefanjonas

Nieuw lid
6 mei 2010
13
0
Wierden
Hallo allen,

Bedankt voor de reacties.

De nestkast is specifiek op maat voor een steenuil, of zoals we hem in Twente noemen, een 'Katoele'.
Deze is ook nog voorzien van een 'sluis' om te voorkomen dat marters, eekhoorns, kraaien en kauwen het nest leeg halen.

De hertenkop is min of meer uit vrije hand gemaakt. Wel wat plaatjes via internet als voorbeeld gebruikt, maar verder zelf met het potlood op een stuk berkentriplex bezig gegaan.
Als je dat eenmaal door hebt, is het niet zo moeilijk hoor. Eerst de zijkanten/vorm van de kop maken met de sleuven erin (2st) en dan per sleuf de hoogte opmeten. Vervolgens op het oog e.a. uittekenen en zagen.
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Leuk werk en inderdaad een mooie streek waar je woont. Veel vertoefd toen mijn vismaat nog leefde, die uit Almelo kwam. En dan die eigen namen, dat was even wennen in begin hahahaha. Stoet-brood, spiekerbox-spijkerbroek, huptails-bretels en ga zo maar door. Gelukkig went het snel. Die van de steenuil was nog onbekend.
 

stefanjonas

Nieuw lid
6 mei 2010
13
0
Wierden
Bij deze nog enkele foto's van de projectjes van afgelopen jaar...
2013-12-14 12.09.48.jpg
2014-06-06 16.26.59.jpg
2014-12-06 13.04.03.jpg
2013-11-30 11.29.05 - kopie.jpg
Inmiddels is het prieel op de laatste foto voorzien van een vloertje, een paar lekkere stoelen en een bladerdek van druivenstruiken... (dat blad zat eraan, nu na de herfst er weer af:))
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.