Nieuw op het forum

Vince-NH

Nieuw lid
30 nov 2014
7
0
www.vsltechniek.nl
Hallo iedereen,

ze noemen mij Vincent ;)
ben ondertussen 28 en heb niet echt heel veel ervaring met hout
Ben al aardig wat jaren bezig in de schuur met van alles en nog wat zoals lassen/brommertjes/polyester/elektronica etc. en natuurlijk zo nu en dan ook wat hout bewerking.
Dacht het word misschien tijd om me aan te melden om wat te vragen aan de experts over het een en ander.

Ik heb wel redelijk veel met hout te maken gehad omdat ik in een spuiterij heb gewerkt een jaar of 4 dus al behoorlijk wat schuur uren en herstel uren erop heb zitten, maar dit is anders als zelf meubels maken natuurlijk.
Nu in het dagelijks leven werk ik ongeveer 4 jaar als zelfstandige en dat doe ik in de kunststof, ik leg leiding systemen aan , maak baden zoals chemicaliën baden , zwembaden , machines en eigenlijk alles wat er mee te maken heeft.
Kunststof soort dat ik hier voor gebruik zijn verschillende maar voornamelijk HDPE en PP en de apparaten die ik gebruik zijn exact het zelfde als bij hout bewerking alleen kan je de kunststoffen aan elkaar lassen/smelten door middel van hete lucht of een verwarmde plaat om even simpel te zeggen.
Zagen /raspen/schaven/draaien het kan allemaal net als met hout.
Ik ben in het bezit van een co2 laser snijder/graveer machine en een cnc freesmachine (klein model trouwens) en hier mee ben ik ook nog wel aan het spelen/experimenteren en kan je leuk met hout gebruiken natuurlijk.
Niet bijzonder veel nog gebruik van gemaakt i.v.m. veel weg zijn voor werk en dat ik in hotels overnacht dus niet veel thuis ben.

Hier komt hopelijk snel verandering in aangezien ik een huis heb gekocht, met daar een bedrijfshalletje aan dus nu heb ik een werkplaats met verdieping van 240m2 en kan ik tenminste nog eens wat laten liggen zonder dat ik val over alles wat nu het geval in de schuur is die vol staat met gereedschap.

Het enige dat ik ooit heb gemaakt van hout waar wat tijd in zat is een bureau wat op zich best geslaagd is al zeg ik het zelf.

Foto800-C8JKRCP7.jpg


Foto800-L3P7KAVP.jpg


Foto800-C34YKHTP.jpg


Ben recentelijk gestart met het herbouwen van een jetski, hobby die ik afgelopen juli/augustus ben gestart.
Aangezien de motor vastgelopen was en hij er niet echt netjes meer uit zag heb ik deze helemaal gestript , open gezaagd en wat aanpassingen en reparaties nu aan het uitvoeren wat weinig met hout te maken heeft.
Materiaal is allemaal glasvezel met epoxy hars.
Foto800-Y3HIZX7K.jpg


een maand later :
Foto800-F3GLT3SN.jpg


en na weer wat werk ligt er nu zo als deze bij:
Foto800-4SW6B4D4.jpg


Dat zijn een paar dingen waar ik mij mee bezig hou en nu was ik van plan om maar eens zelf misschien wat meubels te maken voor in mijn nieuwe huis.

(Voor de liefhebbers hier zijn de links van de fotoalbums van de bouw van het bureau en van de jetski
http://www.mijnalbum.nl/Album=XBJQSTVR ---- Jetski
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZPRSWSTB ---- Bureau )
 
Laatst bewerkt:

Vince-NH

Nieuw lid
30 nov 2014
7
0
www.vsltechniek.nl
Bedankt ;)
Het scherm is een Wacom cintiq waar ik op teken als ik bijv een stencil maak die ik met de laser uitsnijd.
Gebruik ik deze niet dan ligt er een acrylaat plaat in die ik gegraveerd heb en in de rand heb ik een ledstrip gedaan dan krijg je dit effect.
Foto800-FNTVWUJV.jpg



Tja, Icom haha, ieder zn ding he.
Ooit een yeasu gehad en snel binnen 4 uur weer doorverkocht :)
Hobby doe ik alleen amper tot niet meer aan.
 

Vince-NH

Nieuw lid
30 nov 2014
7
0
www.vsltechniek.nl
Ja ik denk dat ik te snel de lol ergens in zie en daar ook maar eens aan begin dan ;)
Voor je het weet heb je teveel interesses waar je mee bezig bent.
Er komt ook wel eens zo nu en dan iets niet af dan ga ik een jaar later er mee verder haha,
ben ook al steeds mondjesmaat met Domotica in en rond het huis bezig en daar kan je ook zoveel tijd in steken als je wilt ben ik achter gekomen.
Nu eerst verhuizen de komende weken en dan heb ik mooi de ruimte om te doen wat ik leuk vind ;)
en bedankt voor de welkomst berichten
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Herkenbaar, met teveel bezig zijn, na lange tijd weer verder gaan, en dan ben je uren bezig om uit te zoeken waar je gebleven was, en waar je alle onderdelen gelaten had om dan te bedenken dat een paar van die onderdelen in een ander project een nieuw leven waren begonnen.;)
Maar ach het houd ons van de straat.

Oh en weet je wat ook erg is? Je bent hier op een best gezellig forum terecht gekomen, waar je een hoop kan leren, en ook nog een offtopic grap in een draad mag maken. Daaaaaag hobby-uurtjes!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.