Boormachine kiezen.

RicooCardoo

Nieuw lid
16 nov 2014
11
0
Beste Leden,

Ik ben volop opzoek naar al mijn eerste dingen qua gereedschap en electrisch gereed dit alvast voor de uitzet.

Nou wil ik graag voor de kerst een leuke boormachine vragen alleen weet ik niet wat ik nou moet hebben,

De boormachine zal veelal gebruikt worden voor beton, maar zo nu en dan ook eens voor hout of metaal.
Iemand een goed idee over welke boormachine is hiervoor kan gebruiken, of misschien wel een ander soort boormachine? Klopboor of slagboormachine?

Het merk heb ik het liefst van Makita, wil graag al het electrisch gereedschap van dezelfde soort houden.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

Met vriendelijke groet,

Ricardo
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Voor beton zonder een hamerslag mechanisme zal lastig worden.
Dus een hamerslagboormachine en een boor/schroefmachine al dan niet op accu. Merk maakt niet zoveel uit, als het voor huis, tuin en keuken gebuik is.

Joop is me voor. Ik had ook pas net ontdekt dat Makita verwisselbare koppen heeft.
 
Laatst bewerkt:

RicooCardoo

Nieuw lid
16 nov 2014
11
0
voor het schroeven is het me nog geen eens nodig, daar wil ik namelijk deze voor halen, gewoon een accuboormachine:
http://www.toolnation.nl/makita-ddf480rmj-accuboormachine-18-volt-4-0-ah-li-ion-wera-bitset.html

vandaar dat ik echt puur eentje zoek voor het boorwerk, beton is een must voor als ik op mezelf ga wonen, maar tis ook altijd handig als je er metaal en hout mee kan boren mocht het een keer nodig zijn (wil zelf namelijk ook nog meubels maken enz.)

stroom het liefst gewoon op kabel en niet met accu (voor geen vermogensverlies)
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Is een mooie machine. Ik vind het alleen een beetje overkill.

als er niet de hele dag mee gewerkt wordt is 18 volt niet echt nodig, maar het is wel chiq.
 

RicooCardoo

Nieuw lid
16 nov 2014
11
0
@imco,

het is inderdaad een mooie set alleen wil ik een boormachine echt op kabel hebben en geen accu!

@bob, de schroeftol is inderdaad een beetje overkill, maar liever te sterk dan te zwak!

nou ben ik nog niet echt opgeschoten met mijn keuze! de combihamer is wel erg mooi alleen die schiet ook in prijs omhoog!
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een dergelijke machine gebruik je niet heel vaak, dus een accu machine zal de machine nog wel goed zijn terwijl de accu is overleden (levensduur)
Dus een machine met kabel is een goede keuze

Ik heb zelf een Makita SDS (boorhamer)machine, een jaar of 10 geleden gekocht, in beverwijk kocht ik een adapter kop voor in het SDS gebeuren zodat ik elke willekeurige normale boor er in kan zetten
Hij werkt nog steeds prima ook in beton
 

RicooCardoo

Nieuw lid
16 nov 2014
11
0
@toxiq,

inderdaad je lijkt me hem niet bepaalt vaak te gebruiken, dus om er nou te veel geld aan uit te geven zou ik zonde vinden!

dat de accuboormachine wat meer centen kost oke, die ga ik vaak gebruiken maar de boormachine? af en toe wat gaatjes haha!
Een makita SDS is leuk alleen heb ik liever niet waarbij ik een extra adapter kop moet halen om normale boortjes te kunnen gebruiken, zou fijn zijn als alles in dezelfde kop kan.
 

RicooCardoo

Nieuw lid
16 nov 2014
11
0
ben toch even aan het kijken naar een combiboorhamer!

op dit moment deze op het oog: http://www.hd-gereedschap.nl/makita-hr2610-combihamer.html?gclid=CPrPleyGrcICFcTnwgodWxcAbg
deze valt nog binnen mijn budget gelukkig.

Ik heb toch even gezocht naar een boorkop, daar dacht ik deze voor te kunnen gebruiken, hij is van Hitachi: http://www.gereedschappelijk.nl/hit...ode=96705700&gclid=COmX7vmIrcICFSoEwwodUE0A2g

een snelspan zodat ik niet hoef te rommelen met een apart sleuteltje,

iemand die hier over wat kan zeggen, bijvoorbeeld of de hitachi snelspanboorkop in de combihamer past?

Mvg.
 

bjorn

Post veel
14 aug 2009
754
3
Twente
Die snelspankop is sds+, past dus in de boorhamer.
Als je ook een 18 v accuboor gaat kopen dan zul je zien dat je die meestal gaat gebruiken voor de boorklussen in hout en staal ipv de boorhamer, maar het kan ook met de boorhamer en die snelspankop is ook niet zo duur. Handig voor het mengen van tegellijm ed, met een mengstaaf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.