Circelzaag DWE576K geen 45° HELP !

nielsds

Nieuw lid
20 nov 2013
12
0
Hey ALLemaal,

Dit weekend voor de eerste keer iets anders dan mdf gezaagd met mijn nieuwe circelzaag, echter geen succes..
Ik wilde massief eiken bladeren van 35mm op 45° graden zagen. Echter, wanneer ik 2 kopse kanten tegen elkaar
hou heb ik een spleet van 4mm :confused:

Heb het gedaan met een DWE576K op een geleider.
Het lukte mij ook niet om er meteen door te zagen. dus heb ik het in 3 stappen gedaan.

Ik heb het vermoeden dat het blad te "flexibel" is. http://www.amazon.co.uk/DeWalt-DT10304-QZ-24-Tooth-Extreme-Circular/dp/B00DI8RASG

Hopelijk weten jullie hoe dit komt.

Mvg
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.912
2.535
Ik denk ook dat je een verkeerd zaagblad gebruikt, het zaagblad is een thin kerf zaagblad, wat vooral bedoeld is om met weinig weerstand plaatmateriaal te zagen, vooral toegespitst op de amerikaanse manier van bouwen. Als je een zaagblad monteerd met een stamblad van 2,2mm en een tandbreedte van 3,2mm met 24 tanden bedoeld om massief hout te schulpen, dan kan je in ieder geval de zaagsnede in een keer doen. De hoek 45 graden krijgen vraagt vaak wat proberen. Een goede gradenboog wil helpen. Bij sommige zaagmachines kan je de gradennonius bij stellen, zodat je de volgende keer dichter bij de 45 graden zit, maar voor precisie heb je meestal een paar proefstukjes nodig.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
In welke richting heb je een spleet van 4mm? Als je ze op verstek tegen elkaar drukt of als je ze plat tegen elkaar legt?
Mdf maakt zaagbladen sneller bot dan massief, heb je er heel veel mdf mee gezaagd voordien?
 
A

Athanor

Guest
Sommige cirkelzagen hebben een stand voorbij de 45 graden. Heb je niet per ongeluk de instelling gebruikt die 2 graden groter is?


Fons
 

nielsds

Nieuw lid
20 nov 2013
12
0
Sommige cirkelzagen hebben een stand voorbij de 45 graden. Heb je niet per ongeluk de instelling gebruikt die 2 graden groter is?


Fons

Bedankt voor de reactie, dit heb ik wel 5x nagezien :p

- - - Updated - - -

Ik zal eens een nieuw blad gaan halen, bedankt voor de reacties !
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
En die DWE576 gaat toch 57graden (heb em zelf ook)
Standaard zit er inderdaad een thin kerf zaagblad op. Ideaal voor ruwbouw timmerwerk, maar voor het fijne werk en flink afschuinwerk minder geschikt vanwege de flexibiliteit.
Denk ook dat je meer succes hebt met een dikker zaagblad.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.