hout drogen

chris86

Nieuw lid
6 mrt 2010
2
0
hallo, ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben leerkracht houtbewerking en moet in een 2de jaar les geven over "van boom tot plank" dit is een basis dus mag niet uitgebreid zijn. Nu zijn we aan een stukje gekomen over ht hout drogen. graag had ik ergens een leuk filmpje(kort) gevonden met het principe van kunstmatig drogen in verwerkt. op youtube staat al heel wat, maar niet direct specifiek...

Ik werk graag met powerpoints en stukjes film omdat dit veel meer zegt dan een saaie cursus!

ook over andere onderwerpen houtbewerking mogen van mij part intressante weetjes of filmpjes hier geplaatst worden. alvast bedankt, groeten chris
 

chris86

Nieuw lid
6 mrt 2010
2
0
ik zoek specifiek wat filmpjes of leuke animatievoorbeelden(eenvoudig dus) die te maken hebben met houtbewerking.

het drogen van hout is een eerste puntje... dit om de werking van een kunstmatige droging ook eens uit te leggen(natuurlijk drogen hebben wij een miniatuuropstelling van)
 
A

Athanor

Guest
Goede video's, heb ze als eens eerder gezien geloof ik, maar het lukt me ze te bekijken zonder mijn inlogcode te gebruiken! Overigens heb je rond de 35 dollar een volledig internetabonnement op fine woodworking met toegan tot heel veel instructiefilms en artikelen, zeker voor een docent de moeite waard hoor!

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.