Schuur 1:16 voor Bruder tractoren van m'n zoontje

Koekie1982

Actieve deelnemer
25 aug 2014
79
1
Ben bezig met een schuurtje voor de Bruder tractoren en bouwauto's van mijn zoontje. De wanden zitten in een sleuf die ik in de bodemplaat heb gefreesd. Aan elkaar verbonden door latjes waar ik ook sleufjes in heb gefreesd. Mooi gebruik kunnen maken van mijn nieuwe freestafel. Wat een genot om daarmee te werken zeg! Alles in de lijm gezet en morgen het dakje monteren. Nog even kijken hoe ik dat precies ga bevestigen. Wil een deel kunnen openklappen. Iemand ideetjes?

Aan de voorzijde komt nog een dwarslat met een staander in het midden.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    65,6 KB · Weergaven: 423
  • image.jpg
    image.jpg
    53,8 KB · Weergaven: 418
  • image.jpg
    image.jpg
    71 KB · Weergaven: 421
  • image.jpg
    image.jpg
    60 KB · Weergaven: 420

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.057
1.688
Terkaple
www.woodworking.nl
Prachtig, deze laat ik mijn zoon morgen zien! Die is 9 en samen met zijn vriendje helemaal in to Siku tractors (beide hebben een opa die boer is). Ben heel benieuwd wat dit voor moois gaat worden!

jaap
 

Koekie1982

Actieve deelnemer
25 aug 2014
79
1
Prachtig, deze laat ik mijn zoon morgen zien! Die is 9 en samen met zijn vriendje helemaal in to Siku tractors (beide hebben een opa die boer is). Ben heel benieuwd wat dit voor moois gaat worden!

jaap

Hoi Jaap, ik bouw hem na voorbeeld van een van de standaard Siku schuurtjes 1:32 die je kunt kopen. Maar dan een tikkie groter :) en goedkoper. Het hout is afkomstig van de plaatselijke DHZ zaak en kreeg ik gratis mee (zaagafval van een grote order).
Ben er alleen nog niet over uit of ik hem ga schilderen...
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
209
7
65
Drachten - Buitenpost.
Ik zeg ook maar wat maar ik zou de voorste helft van het dak laten scharnieren op de nok zodat je dat 1 kant van het dak open kan klappen.
En over het schilderen, misschien "damwandlook"?
 

HoutHans

Actieve deelnemer
1 mei 2012
450
20
Mooi werk, hierbij een foto van de melkvee schuur die m'n schoonvader heeft gemaakt (met afneembaar dak) IMG_20141127_101139.jpgen de kapschuur met scharnierend dak. Als ik het goed zie zijn de scharnierpennen ingelaten in een sleuf die vervolgens is afgedicht door de dakplaat in die sleuf te lijmen.IMG_20141127_101118.jpg. Mooi spul trouwens van Bruder.
 

Koekie1982

Actieve deelnemer
25 aug 2014
79
1
Dat scharnieren is een goed idee, even uitvogelen hoe dit is gedaan. Vanmiddag even een rond latje halen en met de freestafel in de weer gaan.
En vwb het schilderen, damwandlook? Kun je uitleggen wat je daarmee bedoeld?
 

Hed

Actieve deelnemer
11 jun 2012
209
7
65
Drachten - Buitenpost.
Heel veel loodsen en werktuigenstallingen zijn gemaakt van damwandprofiel plaat dat zou ik dan proberen na te schilderen.
Hans zijn schoonvader heeft dit volgens mij ook iets gedaan maar dan deels horizontaal.
Zoek eens op Google onder: "kapschuur van damwandprofielplaat" en dan vindt je o.a. zo iets als op de achtste foto van deze link.
http://www.hnwebdesign.nl/kapschuur/
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.