eerste draaistukjes

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
nou ben als een gek aan het lezen/ youtube kijken geslagen
en nu heel veel proberen ben nog altijd aan uitvogelen hoe de beitels juist gebruiken
dus ik kan alle hulp gebruiken zou het veel liever onmidelijk juist leren maar zit met zeer beperkt budget dus veel uren oefen en dan sparen voor cursus houtdraaien bedankt voor de chapeau jaak :)
 
Laatst bewerkt:

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Tom,
Ik zie hier alle basis elementen in terug.
Ik ben bezig met een jonge knaap die je kan volgen bij de houtdraaierswerkstukken.
Hier een link er naar.
http://www.woodworking.nl/showthread.php?12438-Nachtlampje-Houtdraaier-Guillaume
Het is iets kleiner qua basis elementen van Guillaume en daarvan zullen we een nachtlampje van maken.
Met wat u gemaakt hebt, doe daar iets mee. Maak ook een onderstelletje/voetje voor een nachtlampje.
Ik ben er zeker van dat je zal scoren bij uw vrouwtje.
Deze namiddag doen we verder en plaats daarvan morgen de foto's bij.
Tekeningen zullen er ook op komen.
Je kan het eventueel namaken.
Wat je gedaan hebt ziet er keurig uit.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Wim ik ge me zeker aanmelden bij radius
Didier ben aant proberen om de basis onder de knie tekrijgen
het hout wat ik gebruikt heb is van een wortel van een oude prunus die ik uit de tuin van mijn toekomstige schoonmoeder heb verwijderd ( weinige droog hout dat ik had ) dus ga zeker proberen om er iets moois van te maken ( theelichtje ? )
Wegens beperkte kenis was ik zo dom om een draaibank te kopen zonder vierklauw en met alleen een voorste center van 3.5cm dit maakt de afwerking best moelijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.