Trembling Aspen schaal die dunner gedraaid is dan de Appelhout schaal ;-))

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Toen de Nederlandse vakantie gangers nog hier waren heb ik mijn zwager even laten helpen met het omdoen van een lange en vrij dikke Ratel Populier ook wel Klaterhout genoemd waar Ik vandaan kom, en hier in Canada is het de Trembling Aspen, had mijn zwager het touw laten trekken om de boom op een uitgekozen plaats te laten vallen waar hij vrijwel geen schade zou doen, dat werkte prima.

Het bovenste stuk viel voorbij een klif van een meter of 5 diep, de rest heb ik in brandhout lengtes gezaagd (zo’n 40 cm lang) de onderste stukken van de stam waren te zwaar om ze te tillen voor mij, en heb die in twee helften gezaagd, van een van deze stukken heb Ik deze schaal gedraaid, ongeveer 34 cm doorsnee en enkele millimeters dik, met Gepolymeriseerd Tung olie afgewerkt, hij is droog en maar weinig ovaal getrokken, niet het mooiste hout maar als er wat light in schijnt kun je dat er doorheen zien schijnen, maakt het wat meer aantrekkelijk.

Trembling Aspen bowl.jpg Trembling Aspen 1.jpg Trembling Aspen profile.jpg Trembling Aspen bottom.jpg Trembling Aspen lighted.jpg
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Een erg mooie schaal. Net zoals die van appelhout.

Dat laatste plaatje wijst in de richting van een mooie houten lampenkap. Met een mooi stuk hout moet dat een mooi beeld kunnen geven.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een erg mooie schaal. Net zoals die van appelhout.

Dat laatste plaatje wijst in de richting van een mooie houten lampenkap. Met een mooi stuk hout moet dat een mooi beeld kunnen geven.

Dank je Meron :), yes een lampencap kan best wel mooi zijn van dit soort hout, Ik ken iemand die dat doet op commerciële basis, hij can de extra dikke bomen in zijn omgeving vinden, hier een foto van een stelletje, hij maakt meerdere modellen en staande lampen ook.

Bell & flare lamp shades.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.