Klauwplaat

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Hallo,

Bij HBM hebben ze momenteel een klauwplaat in de aanbieding voor €50,00 inclusief 2 klauwen, ik heb em gekocht en bevalt goed.

gr Leendert
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Guillaume, welke draaibank heb je en met welk schroefdraad op de as - M33.
Klauwplaten zijn minder geschikt voor houtdraaien omdat die het hout slechts op vier punten "vastpakken".
Bij zachter hout ontstaan moeten en kan het hout los gaan zitten.
Een chuck omsluit het hout en is derhalve veiliger. Heeft het hout beter in zijn greep.
M33 schroefdraad is de standaard waar alle hulpstukken op zijn afgestemd of je moet al gaan werken met hulpstukken.
Belangrijk is dus: welke machine heb je en wat wil je ermee draaien.
vr.gr. Jan Pranger.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Ik heb een bison klauwplaat op een faceplate laten zetten. Diameter klauwplaat 125 mm. Ik gebruik de plaat af en toe. Als ik combinaties draai van metaal en hout. Of bij sommige inwendige opspanproblemen.
Deze klauwplaat is voor metaaldraaien gemaakt. Nauwkeurig en dat is in de metaal helaas synoniem voor iets duurder. Voor de rest sluit ik me bij jan aan. Als je weet wat jeddoet prima anders vingers weg.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.