Makita Accuboormachine accubehoud

RicooCardoo

Nieuw lid
16 nov 2014
11
0
Beste Leden,

Ik heb mij zojuist aangemeld op dit forum omdat ik een vraag heb over accuboormachines.

Ergens aankomend jaar wil ik op mezelf gaan wonen en ben al het een en ander aan gereedschap bij elkaar aan het kopen.

hier valt dus ook een accuboormachine onder.
Mijn voorkeur gaat uit naar Makita en daar heb ik ook een mooie accuboormachine van gevonden, namelijk de volgende:

http://www.toolnation.nl/makita-ddf480rmj-accuboormachine-18-volt-4-0-ah-li-ion-wera-bitset.html

nou komt mijn vraag, deze is namelijk in de aanbieding (scheelt 110 euro) als ik hem nu koop, en pas over ruim een half jaar nodig heb, is dit dan verstandig om al te kopen of kan ik beter hier mee wachten? Dit wil ik namelijk weten inverband met het accu behoud enz.

ik hoop dat jullie mij hier in verder kunnen helpen,

Met vriendelijke groet,

Ricardo
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
Als je de accu geladen opbergt dan zie ik geen probleem.
Ik heb zelf twee accu's waarvan er een altijd geladen klaar ligt.
De andere gebruik ik totdat deze leeg is en dan pas wissel ik de accu's en laad de lege accu weer op.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
686
Emst
Ik heb wel eens nieuwe accu,s 2 jaar bewaard, maar in die tijd absoluut niet gebruikt of in de lader gehad.
Ging prima.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Je hoeft niet bang te zijn dat de accu's stuk gaan of er minder goed van worden.
li-ion heeft daar geen last van.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Bij Li-ion is het juist de leeftijd van de batterij die een rol speelt, en niet zo zeer het gebruik. Die gaan in theorie zo'n 3 jaar optimaal mee na productie datum, of je ze nu sporadisch of dagelijks gebruikt.
Dat is toch wat ze zeggen, of dat in jouw geval een merkbaar verschil geeft is onmogelijk te zeggen, als je ze oplaadt moet je in ieder geval niet bang zijn om ze ze 6 maanden of meer op te bergen.
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Laatst bewerkt:

simonklein

Actieve deelnemer
24 jul 2014
175
1
Bij Li-ion is het juist de leeftijd van de batterij die een rol speelt, en niet zo zeer het gebruik. Die gaan in theorie zo'n 3 jaar optimaal mee na productie datum, of je ze nu sporadisch of dagelijks gebruikt.
Dat is toch wat ze zeggen, of dat in jouw geval een merkbaar verschil geeft is onmogelijk te zeggen, als je ze oplaadt moet je in ieder geval niet bang zijn om ze ze 6 maanden of meer op te bergen.

Als je Makita accu's buiten de garantieperiode opstuurt kunnen ze uitlezen hoe vaak ie opgeladen is, als dit onder een bepaald aantal keer is krijg je gewoon een nieuwe accu.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Het zit iets andera met de garantie.
op makita.nl stond het volgende.

Makita verruimt de garantie op alle Li-ion accu’s en opladers van 1 naar 2 jaar. Als je accu of oplader door normale slijtage binnen 2 jaar defect is dan repareren of vervangen we deze gratis. Als je accu of oplader in het
3e jaar na aankoop defect is, dan krijg je 20 % korting op een nieuwe accu of oplader.

Voorwaarde voor het verlengen van de garantietijd is dat jouw accu of oplader
binnen 4 weken na aankoop op deze website wordt geregistreerd.
De Garantie begint met de datum van jouw aankoop.
 

RicooCardoo

Nieuw lid
16 nov 2014
11
0
Dames en Heren,

bedankt voor jullie reactie, en sorry voor de late response.

Ik ga er nog even over nadenken mocht ik hem toch wel al vroegtijdig willen kopen!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.