Mijn eerste boot

Timmerhans

Actieve deelnemer
27 feb 2010
29
0
Dit is mijn eerste boot project in het kort.


DSC00343.jpg

Halverwege

DSC00839.jpg

Tijdens het lakken.

DSC00887.jpg

En hier klaar en in het water!
 

Timmerhans

Actieve deelnemer
27 feb 2010
29
0
jpandriesse zei:
Dat ziet er serieus netjes uit zeg. Alleen die witte stoelen.....????

Doe je dit professioneel of hobby matig en hoe lang ben je er mee bezig geweest?
Wellicht leuk om nog wat meer foto's van de voortgang te posten.

Over die stoelen heb ik vaker gehoord, bij de volgende boot maak ik ze zelf van hout.

Dit project was voor mezelf. Overdag ben ik zelfstandig meubelmaker.
Ik ben er een paar maanden mee bezig geweest maar heb veel ander werk er tussendoor gedaan. (fotos zometeen)


tuoh zei:
Dat is mooi werk, daar ga je mee opvallen op het water.
Voor een eerste poging is het meer dan geslaagd.
Is de boot in de epoxy gezet? en welke houtsoorten heb je waar gebruikt?

Ps: ik zou bij het aanmeren en paar fendertjes meer gebruiken, het spaart de lak.

Mvg,

André

Dankje, Het was een oude boot, Ik wou niet alles vervangen maar dat bleek toch wel nodig er zijn nog een paar dingen bewaard gebleven, die zijn wel verstevigd Wat materialen betreft
spanten: Eiken, Iroko
Bodem: Jumbo mahonie garantie plaat 8mm
Zijkant: Iroko hol en bol gefreest 8mm bij 75mm
Interieur: Mahonie
Dek: Jumbo okume garantie plaat 8mm daarop gelijmt mahonie en iroko en een bies van zwarte epoxy

De boot staat geheel in 3 lagen epoxy, en 3 lagen 2 componenten lak. De bodem en de zijkanten zijn versterkt met glasvezel met epoxy.

Athanor zei:
Petje af hoor!

Dat is een mooie boot geworden. Ik ben eveneens erg benieuwd naar meer foto's van het bouwproces. hoe de spantenramen er uitzien bijvoorbeeld.

Kun je het topic dan vervolgen in het forum: Toepassingen met hout in de jachtbouw?
Eventueel herhaal je de foto's, of zet hieronder in dit topic dan een link naar dat forum.

Welkom op het forum en groet van Fons
 
A

Athanor

Guest
Aha, een restauratieproject dus! Nou, eigenlijk wel een complete make-over!

Mooi om wat meer zicht te hebben op je aanpak. Kon je de vorm van de boot een beetje goed houden met al dat strippen en spanten vernieuwen? Knap werk hoor!

Fons
 

placebo

Actieve deelnemer
12 jun 2009
388
53
Hallo timmerhans. Toen ik de boot zag sprongen de tranen in mijn ogen. zo mooi is hij.
groetjes albert.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
Hallo Timmerhans, welkom op ons forum en wat een leuke boot!! Mooie foto's en die laatste met de boot in het water is wel prikkelend :lol: Waarmee heb je je boot afgewerkt?

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.