Gezocht degelijke houthandel regio Geraardsbergen / Ninove

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Beste woody's ,

Ik ben net neergestreken in de regio Geraardsbergen / Ninove en ga nu op zoek naar een degelijke groothandel hout. Graag tips aub.

Het hout dat ik het vaakst gebruik is het volgende
Balken en planken meestal geschaafd en ongeschaafd, in vuren/douglas
OSB3
'Tuinhout' gedrenkt klasse 4
Groen 'dakhout' alle maten
MDF (en dan vooral standaard 18mm dik)
kwaliteits-multiplex (met berken fineer)

Soms gebruik ik ook wel eens wat eik om een meubeltje te maken.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Swakke,
Ik heb een bezoek (via een lerarenbijeenkomst) gebracht bij de houthandel cras in Waregem.
Ik denk dat dit een 50-tal km voor u is.
Ze hebben daar heel veel qua hout, plaatmaterialen, tuinafsluitingen, ...
Hun drooginstallaties zijn ook heel bijzonder.
't Is moeite om dit eens te bezoeken.
Hier een link van de groep cras.
http://www.cras.be/nederlands/03_producten.htm
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Bedankt voor de tip, zal daar ten gepaste tijden eens binnenspringen. Jammer dat het 2 uur rijden is heen en weer, dat is toch een beetje teveel om wat 'standaard' materiaal aan te kopen hé.
 

luk knops

Actieve deelnemer
10 nov 2012
138
4
Roosdaal (België)
Swake,

ik ben geen prof maar denk dat in mijn buurt (Roosdaal) de beste houthandels Van der Perre Assestwg 148 1750 Lennik, en, De Roose Leopoldstraat 114 9400 Okegem zijn. Deze zijn niet zo ver voor jou (Okegem is een deel van Ninove)
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Vandaag al direct eens langs De Roose in Okegem gereden. Leuk assortiment hebben ze daar :) ook vriendelijke ontvangst. Ga ik zeker op het lijstje zetten.
Heb deze keer enkel een balkje gekocht, prijs was zeker correct.

Was dus een goede tip, bedankt !

Van de Perre komt later ook aan de beurt, kmoet een 'backup' leverancier hebben hé.
 

Swake

Actieve deelnemer
27 apr 2014
155
0
Even een update geven hierover.

Bij De Roose zijn ze nog altijd even vriendelijk, maar.... tot mijn groot spijt hebben ze besloten om de deuren te sluiten.
Was er vrijdag nog eens langgegaan en het meeste is daar verkocht. Ik kon horen dat ze de zaak nog een aantal weken open houden om de laatse spullen te liquideren en dan worden de panden daar verkocht. Jammer....
Ik ga er zeker nog eens langs, want er liggen wel nog wat bruikbare stukken.
 

Baelen

Nieuw lid
3 nov 2015
11
0
Ik ben ook van Geraardsbergen en ze hebben hier inderdaad niet echt leuke houtleverancies in de buurt.
 

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
janssens en jannssens in oudenaarde
Zij hebben het meeste van wat je vraagt altijd op voorraad.
Voor mooie eiken planken moeten ze soms bestellen op hun hoofddepot en dan kan het soms een beetje duren. Maar supervriendelijke, behulpzaam en goede service.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.