Last church standing at Ypres-Belgium 1914/1918

l.s.,
Voor de wedstrijd in London heb ik het stuk gemaakt: THE LAST CHURCHTOWER STANDING AT YPRES/BELGIUM (Ieper) 1914-1918. Het is dit jaar 100 jaar geleden dat de eerste wereldoorlog begon. Dit was inspiratie om tot dit stuk te komen. Het leverde de derde prijs op. De prijs werd uitgereikt door de Lord Mayor. Het stk is na de expositie aldaar verkocht.
Hout is Iep H 33 W 26 cm gedraaid, gecarved, gebrand, geborsteld, gestraald en geairbrushed. C&C welkom
 

Bijlagen

  • DSC06844 (2).jpg
    DSC06844 (2).jpg
    52,6 KB · Weergaven: 273

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Hallo Marcel. Proficiat!
Je kunt je hierbij inderdaad de verbrande staketsels van een kerk voorstellen.
Evenals jouw vazen stuk voor stuk werkstukken met zeggingskracht.
vr.gr. Jan Pranger.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi stukje kunst Marcel.
Ieper is op een 30-tal km van bij mij thuis.
Grote waardering van me met uw pronkstuk.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Gefeliciteerd Marcel, prachtig stuk en fijn dat je het hier met ons deelt! Ik heb wel vaker van die prachtige fragiele werken van je gezien en denk dan, "dat moet toch ook wel eens mis gaan" ? Het lijkt me een kunst op zich .

jaap
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Inderdaad mooi, zijn er fotos van het bouwproces? Of iemand misschien een link in een gelijkwaardige kwaliteit van het maken van een stuk als dit, met stappen foto's. (Sirjacobs! Waar zeite gij?)
 

teus

Actieve deelnemer
4 jan 2014
207
1
Gent
Ziet er erg mooi uit. Groetjes uit Ieper, ik ben er opgegroeid en schrijf deze post met uitzicht op de kathedraal.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.